Kattpolisen iFokus

Kattpolisen

Etikett091-göteborg
Läst 6081 ggr
Raja
0

Upphittad katt

Hej.
Min farmor hittade häromkvällen en katt som sprang runt på Chapmans torg i Majorna. Hon har satt upp lappar runt torget men inte fått nån respons. Polisen är kontaktad men dom hade inte fått nån anmälan om en katt som matchade beskrivningen. Har även kollat runt på nätet. Idag har hon varit hos veterinären och konstaterat att han inte är chippad men kastrerad och välskött.
Katten är slank och långhårig. Grå-/silvertabby men bara lite mönstrad i ansiktet. Har vit teckning på undersida, tassar och ansikte. Väldigt speciella ögon. Han är uppenbarligen en innekatt. Rumsren och helt ointresserad av både ytterdörr och hund, även om han varit framme och hälsat. Väldigt kelig men inte direkt framåt, men det kan ju bero på allt som hänt dom senaste dagarna.
Jag hoppas på att han har smitit ut och vandrat lite för långt. Om det låter bekant så skicka gärna ett pm.

Vet inte om detta är rätt kategori men flytta den gärna om det är fel :)

Alexej
0

Har ni kontaktat alla katthem i närheten? Adresser finns under "Länkar". Göteborgs katthjälpen har själv en del efterlysningsannonser.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Raja
0

Jag har kollat på katthemmens hemsidor men inte hittat nåt som passar in på denna kille.