Munkedal, bortsprungen katt
Grålle är en kastrerad hankatt ca 9 år gammal som försvann från sitt nya hem i Hensbacka, en bit söder om Munkedals tätort, på kvällen den 17 Mars. Han hade bara hunnit bo hos mig några dagar innan han lyckades smita ut och försvinna. Han är van vid att vistas ute men han känner inte till trakterna häromkring och det finns gott om revirhävdande katter här och mer biltrafik än han är van vid. Jag misstänker att han försöker hitta tillbaka till sitt gamla hem där han bott sedan liten unge men det är ca 4,5 mil norrut från Hensbacka.
Jag tror inte att han är chippad eller ID-märkt och han har inget halsband.
han är grå/brun-randig med vita tassar och bakhasorna är ganska mörka. Han är en liten "tunnis" men smidig och bra trädklättrare! Under normala förhållanden är han kelig, tillgiven och väldigt snäll.
Jag har letat och kommer fortsätta leta i området men jag kan tänka mig att han kan befinna sig långt från nya hemmet i sina försök att hitta tillbaka till det han ser som sitt riktiga hem.
Han är anmäld försvunnen hos polisen och annons finns även utlagd på vilse.nu. bl.a.
Jag vore oerhört tacksam om ni kontaktar mig om ni tror er ha sett honom eller skulle få syn på honom. hittelön utlovas till den som bidrar till att han kommer till rätta.
Britt, 0703204884
Följ de beprövade och effektiva söktips som finns där http://www.vilse.nu/tips-raad/tips-raad/.
Obs att det är olika tips för innekatter och utekatter!
Hoppas att han snart är hemma igen!