Annons:
Etikett091-göteborg
Läst 1976 ggr
sparrowcrazy
2018-08-28 19:29

Svart/vit katt - Kortedalas Kolonilotter (Göteborg

Hejsan,

idag var det en svart-vit katt inne på våran kolonilott i Kortedala. Vet inte om den är bortsprungen eller inte, men den jamade något förskräckligt så jag undrade om det var något fel med den.

Skygg, och ville inte komma fram men samtidigt verkade den vilja ha uppmärksamhet.

Den sprang bara bort en liten bit och stod sedan och jamade med djup klagande röst, det lät inte riktigt normalt. Samtidigt kurade den ihop sig och paddlade med tassarna hela tiden. När jag lockade verkade h*n hela tiden vara på vippen mellan att springa iväg och komma fram och strök sig till och med mot staketet som om den ville komma fram men inte vågade.

Jag hoppades kunna komma nära nog att se om h*n hade halsband eller id men ett barn kom förbi och katten försvann spårlöst.

Är lite orolig att katten kanske är sjuk och behöver hjälp. Den såg inte tunn ut och pälsen var fin men jamandet lät väldigt konstigt som sagt.

Ganska stor, kort/semilånghårig, svart nos och lite vitt i ansiktet, hakan och på magen/tassarna, mer exakt hann jag inte se. Skulle gissa på hankatt utifrån storleken.

Annons:
mrpagge
2018-08-29 09:55
#1

Hej, kan det vara denna katten? Det är min katt som varit borta i över ett år.

https://kattpolisen.ifokus.se/discussions/5939391d8e0e74311d003c3b-lindome-bortsprungen-svartvit-hankatt

sparrowcrazy
2018-08-29 13:37
#2

Hej,

tyvärr, katten jag såg var mer åt det korthåriga hållet och mer vit. Beklagar, hoppas du hittar honom.❤️

mrpagge
2018-08-29 15:02
#3

Hej, ok tack ändå!

Upp till toppen
Annons: