Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 2564 ggr
Mi Rakel
2016-11-02 15:18

Stockholm, Södermalm, brun långhårig hona borta.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Noomi smet obemärkt ut i trapphuset och blev utsläppt av en välmenande granne, i gården. Blekingegatan 15, lördag 29/10. Söndag 30/11 kontaktade hon en annan granne och ville in i vår port, men grannen visste inte atthon var borta, så hon släppte så klart inte in henne.

Gården är full av katter och jag tror att hon blivit bortjagad.

Kommer annonsera på alla sajter jag kan hitta, sätta upp flera lappar, i ett större område. Hoppas andra kattägare kan hålla ögonen öppna för henne.

Fotot är inte på Noomi, jag har inget bra foto där man ser henne; hon är sköldpadda med en vit framtass och baktassarna? bara en liten vit haka. Mycket brun tabby. En röd fläck på bringan. Gröna ögon. Tydligt M i pannan (halv NS halv MC). Inget chip/tatuering.

Liten skygg tös. Det har snöat idag, hjälp mig hitta henne?!

/ Mi

Annons:
Honestyisdead
2016-11-02 15:24
#1

Är en fördel att berätta vilken del av staden det gäller. Och om hon är märkt med chip eller tatuering.

Mi Rakel
2016-11-02 16:06
#2

rättat

[[eskils_]]
2016-11-02 17:29
#3

Viktigt att vara aktiv i sitt letande! Bra att du har satt upp en massa lappar. Lägg gärna i brevlådorna också, det har mycket större effekt.

Bråttom att hitta henne, för det är kallt och jag gissar att hon varken är ID-märkt eller kastrerad. Dessutom finns många andra katter på gården som du skriver. Tyvärr finns risken att oansvariga kattägare släppt ut sina okastrerade hankatter där…

Lägg ut en annons i den nya söksajten VILSE.NU om du inte redan har gjort det. Det är en ny samlingssida för efterlysningar i hela landet skapad av SVEKATT. Där får du också många bra tips på vad du själv kan göra för att hitta katten – klicka på fliken Tips & Råd!

Testa också ”Vi längtar hem” och andra lämpliga söksajter under fliken Länkar högst upp på den här sidan, avdelning ”3. Länkar till andra kattsöksajter”. De är sorterade både på stad och kattens utseende.

Hoppas katten kommer tillrätta!

[[eskils_]]
2016-11-29 12:05
#4

Hur har det gått?

martdat
2016-12-31 04:37
#5

även om det inte är bra foton så lägg ändå upp bild på katten.  Viktigt att det är rätt katt . finns ju som du själv säger många katter ute,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: