Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 2551 ggr
[catilous]
2016-09-19 17:10

Djurpolisen/djurskyddet nummer?

Hej på er!

Jag försöker hitta ett nummer till djurpolisen/djurskyddet gällande en upphittad katt som inte är anmäld försvunnen. Jag har kontaktat polisen med ärendet men inga anmälningar har gjorts som passar in med beskrivningen på denna katt. Jag vet inte vad jag ska göra härnäst mer än att kontakta djurpolisen. Jag behöver även hjälp att id-kolla denna katt. Jag ser ingen öronmärkning men katten kan eventuellt ha ett chip, dock kan jag inte känna ett men man vet aldrig.

Behöver lite hjälp på traven nu!
Katten har även ett sår på kinden, som dock ser bra ut ändå, ej infekterat som jag kan se och börjar läka. Kontaktar även närmsta djursjukhus får råd.

Vad mer kan jag göra??

Annons:
smellcaramell
2016-09-19 17:16
#1

ta kontakt med ett lokalt katthem/djurhem. Det finns inget universellt nummer som man kan ringa, om du skriver var du finns/var du hittat katten är det lättare att hjälpa dig :)

[catilous]
2016-09-19 17:17
#2

#1 Jag finns i Botkyrka, söder om Stockholm :)

[catilous]
2016-09-19 17:22
#3

Jag googlade och hittade ett katthem i Södertälje, vilket verkar vara det närmsta. Kan försöka kontakta dem.

smellcaramell
2016-09-19 17:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här har du två katthem utsatta på kartan, googlar du lite hittar du säkert deras nummer rätt fort om inte annat finns många katt/djurhem numer på facebook :)

[catilous]
2016-09-19 17:31
#5

Just precis! Södertälje är närmast mig. Har skickat iväg ett mejl. Kanske är bäst att göra det till det andra också, eller vad tror du?

smellcaramell
2016-09-19 17:34
#6

Ja just nu är det ju (tyvärr) "högsäsong" för hittekatter så vet att många har ont om jourhem så det kan vara bra att kontakta båda, plus att möjligheten att hitta ägaren är större om det annonseras från två sidor :)

Annons:
[catilous]
2016-09-19 17:35
#7

Ja, men precis. Jag hoppas det! :D Tack för hjälpen!

[[eskils_]]
2016-09-19 21:32
#8

Så fint av dig att vilja hjälpa katten! 🌺

ID-kolla om katten är chipmärkt kan du göra hos veterinär, polisstation eller katthem. för de har chipläsare, och troligen är det gratis. Ta det som är bekvämast för dig. Har du katten hemma hos dig nu?

Både Södertälje katthem och Stockholms katthem är jättebra, och kan nog ge dig råd.

Tips och råd kan du också få hos den nya stora söksajten Vilse.nu, där du även kan lägga ut en efterlysning efter kattens ägare:

http://www.vilse.nu/tips-raad/naer-du-hittat-en-katt/

Stockholm är en av tre svenska kommuner där polisen har en särskild avdelning för djurskyddsfrågor. Kanske de kan hjälpa dig:

https://www.facebook.com/polisenstockholmdjurskydd/?fref=ts

Upp till toppen
Annons: