Annons:
Etikett231-umeå
Läst 1967 ggr
LeaForss
2016-07-31 10:22

Umeå Bortsprungen kastrerad hankatt

Hej allihopa! Hittelön utlovas! Min älskade (ute)katt Allan, snart 3 år, är borta. Inte sett till honom sedan tors (28/7) kl 13 och det hör till ovanligheterna. Vi bor på nedre Haga vid parken, sist jag såg honom var han precis utanför oss på Fältgatan i Umeå (där han bott snart ett år, så inte ny i området). Kolla era garage och förråd, ty han är en nyfiken gubbe. Han ska ha ett regnbågsfärgat halsband med bjällra och under en knapp på't finns också mitt telefonnr. Allan lystrar ofta till sitt namn eller visslingar, men är lite reserverad mot okända. Övrig info: chippad och kastrerad. (Fler bilder finns på hans instagram: allankrabb.) Har du sett honom? Kontakta mig! Dela gärna. /Orolig matte: 0730-600506

Annons:
[[eskils_]]
2016-07-31 12:04
#1

Lägg gärna in en bild också. Klicka på Bifoga bild/fil > Välj bild > Lägg upp bild. Eller beskriv hur Allan ser ut.

Lägg också ut en annons i den nya söksajten VILSE.NU om du inte redan har gjort det. Det är en samlingssida för efterlysningar i hela landet skapad av Svekatt. Där får du också många bra tips på vad du själv kan göra för att hitta katten – klicka på fliken Tips & Råd.

Bra att katten är ID-märkt! Hoppas han är ägarregistrerad också på aktuell adress, då ökar chanserna att få hem honom igen.

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

Hoppas katten kommer tillrätta!

annebeate
2016-08-02 13:08
#2

Försök snabbt få tag i en ID-hund då flera försvunna katter hittats tack vare ID-hund. Glöm inte lappar också i brevlådor, utlova hittelön. Gör anmälan till polisen tel 114 14. Be omkringboende kolla sina förråd och andra utrymmen. http://www.idhund.se/sok_id_hund.asp

Upp till toppen
Annons: