Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 2674 ggr
clevengaardh@tele2.se
5/30/16, 3:59 PM

Vittsjö, Hässleholm Försvunnen svart hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vittsjö, Hässleholms kommun. Vilde som är en van utekatt har varit försvunnen sedan 25 maj. Vilde är en kastrerad vuxen hankatt. Han är kolsvart, lite överviktig, tjock tät päls och chipmärkt. Han kan även befinna sig utefter väg 117 mot Emmaljunga - Markaryd. Hittelön utlovas. Ann-Christine 0704300067

Annons:
annebeate
5/31/16, 2:07 PM
#1

Försök snabbt få tag i en ID-hund. Flera försvunna katter har hittats tack vare Id-hund. Glöm inte lappar också i brevlådor, utlova hittelön. Be omkringboende kolla sina förråd och andra utrymmen. Gör anmälan till polisen tel 114 14. Kolla så chippet är registrerat. Försök få tag på kattfälla. http://www.idhund.se/sok_id_hund.asp

clevengaardh@tele2.se
5/31/16, 4:42 PM
#2

Oj då. Jag är helt ny här och skapade visst en ny tråd. Får se om det blir rätt nu då. Jag är så glad över tipset om IDhund. Jag har tre katter men en korg som bara Vilde använt. Jag hoppas att den duger som smeller i morgon. Alla mina katter var från början hemlösa. Vilde och hans bror var i ett bedrövligt skick när jag tog hand om dom. Med åren har dom blivit helt underbara om än lite skygga. Saknaden är stor här hemma.

[[eskils_]]
6/1/16, 12:38 PM
#3

Bra att han är kastrerad! Det ökar chanserna att återfå honom. Är ID-märkningen ägarregistrerad?

Här finns bra tips på vad du kan göra.

Det finns en ny jättebra söksajt som heter VILSE.NU. Pröva den!

Här finns länkar till fler kattsöksajter, i avdelning 3.

Skrev ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre. Vänder bilden rätt. Tar bort den onödiga tråden, för vi vill ha bara en tråd per katt.

Hoppas han kommer tillrätta!

annebeate
6/2/16, 10:16 AM
#4

Hoppas att du mycket snart hittar honom välbehållen. Fick ID-hunden upp något spår? Följ övriga tips du fått. Be att få sätta upp efterlysning med bild uppe på Sjöstugan. Dit kommer människor från olika håll.

clevengaardh@tele2.se
6/2/16, 5:38 PM
#5

ID-Hunden fick bara upp gamla spår. Allt i en vid cirkel. Det är som om Vilde bara gått upp i rök. Allt ang polis, öppna ägaruppgifter osv gjorde jag direkt. Ett stort störningsmoment är att jag fick reda på att en person sett en stor svart katt liggande död vid vägkanten ca 10 m från vårt hus. Alla vet att det bara finns två hus på vår gata. Jag önskar så att den här personen hade knackat på och frågat. Vi har letat som galningar efter den här katten men det finns inte minsta spår efter den. Tack för tipset om sjöstugan. Bor du i Vittsjö?

annebeate
6/2/16, 5:52 PM
#6

Jag känner väl till Vittsjö eftersom mina svärföräldrar haft sommarställe där. Kolla med kommunen ifall de har någon upplysning om den avlidna katten, er är ju chipmärkt. Har du själv pratat med den som hittade katten och vad som hänt med katten?

Annons:
clevengaardh@tele2.se
6/2/16, 5:57 PM
#7

Jag ska ringa kommunen. Jag har själv pratat med personen. Hen gick förbi och vet inte vad som hände med katten sen.

Katthemsmatten
6/20/16, 4:52 PM
#8

Lägg in en annons på www.vilse.nu Där finns även goda söktips.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
7/21/16, 12:19 AM
#9

Hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: