Annons:
Etikett22-västernorrlands-län
Läst 2542 ggr
ellinor.cederlof
5/1/16, 1:24 PM

HEMMA Härnösand Försvunnen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Buster försvann 30 april ca kl 17 från Framnäsvägen 9 i Härnösand

Huskatt, 8 månader gammal, ganska kraftig för sin ålder. Kastrerad hane, gråbrun med svarta prickar på kroppen, fyra vita tassar samt vitt bröst. Har även en vit prick höger om nosen. Chipmärkt, har därför inte någon tatuering i öronen. Inget halsband vid försvinnande. 

Snälla, ring om ni har sett något!

(kontaktuppgifter borttagna eftersom katten nu är hemma). / eskils, medarbetare

Annons:
ellinor.cederlof
5/1/16, 2:38 PM
#1

ÅTERFUNNEN UNDER GRANNENS UTEPLATS!!!!

[[eskils_]]
5/1/16, 4:55 PM
#2

Glad nyhet, tack för att du berättar! GladBlomma 

Bra att han är kastrerad, då brukar de inte vilja ge sig iväg så långt. Hoppas hans chipmärkning är ägarregistrerad också, annars är den meningslös.

Tar bort tel.nr och skriver HEMMA i rubriken.

Tarotstollan
5/2/16, 12:01 AM
#3

Skönt att han kommit till rätta!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ellinor.cederlof
5/2/16, 11:31 AM
#4

Tack!!

Chipmärkning är ägarregistrerad på Sverak :) Rekommenderar ni att man gör det på fler platser? SKK?

Jag har dock varit ute för att självaste polisen "gjort sig av med" chipmärkt katt i skogen (till trots för att deras journal påstår att de kontrollerat märkning). Chip fungerade utmärkt när jag fann kroppen…… Sidospår i denna tråd men ändå…

Uppkatten
5/3/16, 7:19 PM
#5

Ja, du bör absolut ägarregistrera även på SKK. Det är trots allt det största ägarregistret som flest känner till, och det är ofta där som polisen söker i första hand, som jag har förstått det. Det kostar någon hundring att registrera på SKK men det är det absolut värt, eftersom det ju handlar om kattens "livlina" till hemmet.

Tyvärr är det precis som du skriver att polisen inte alltid sköter sitt jobb när det gäller trafikdödade/upphittade/efterlysta katter… Det är ledsamt och naturligtvis inte försvarbart.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: