Annons:
Etikett042-malmö
Läst 3413 ggr
LisaDahl
2016-04-28 11:11

HEMMA Malmö Försvunnen Devon Rex-kille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Charlie, vår 2, 5 åriga Devon rex-kille, svartbrun och  liten till växten, släpptes olyckligtvis ut i måndags av några grannar då han rymt ut i trapphuset. Vi bor på Köpenhamnsvägen vid Erikslust. Vi har letat dag och natt, men kan inte hitta Charlie någonstans. Charlie är kastrerad, chippad och ägarregistrerad. Vi tar tacksamt emot alla tips om någon har sett eller hört något!

Annons:
annebeate
2016-04-28 18:51
#1

Försök snabbt få tag i en ID-hund! Flera försvunna katter har hittats tack vare hjälp av ID-hund.Lappa runt om och lägg även lappar i brevlådor, locka med hittelön. Be affärsidkare runt om Köpenhamnsvägen att få sätta upp efterlysningslapp på butiksdörr/fönster. Be att få sätta upp lapp på Erikslusts Veterinärklinik. Gör anmälan till polisen tel 114 14. Fortsätt leta ute! Be Kattjouren lägga ut en efterlysning med bild på sin facebook. Når ut till väldigt många. Mailadressen är efterlysning@kattjouren.nu http://www.idhund.se/sok_id_hund.asp

LisaDahl
2016-04-28 21:31
#2

Tack för dina tips! Vi fortsätter att sätta upp lappar på så många platser vi kan och pratar med människor i kvarteret. Förhoppningsvis har vi också en ID-hund på gång. Ska maila kattjouren direkt!

Uppkatten
2016-04-29 15:41
#3

Det viktigaste är att ställa ut väldoftande mat + vatten i husets närhet nattetid och att vara ute MÅNGA timmar i sträck och vänta in katten i husets närhet (ffa i skymning-mörker-gryning).

Nu har det ju tyvärr gått några dygn, så i värsta fall har katten tvingats börja vandra för att söka efter mat. Då är det ännu viktigare att ni lappar galet mycket i en allt större cirkel sett från där katten försvann.

Anmäl också katten som bortsprungen till polis, id-register mm.

En del innekatter blir mkt stressade och skygga utomhus, då kan det vara idé att låna/hyra en s k kattfälla från t ex ett katthem.

Annonsera även på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Hittakissen mfl om det inte redan är gjort.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

piatah@hotmail.com
2016-04-29 22:14
#4

Hur går det med lill kissen? Jag bor också på Köpenhamnsvägen. Haft egna Devon och förstår er oro och rädsla. Säg till om ni behöver hjälp att leta. //Pia

LisaDahl
2016-04-30 12:20
#5

Tack för tips och engagemang! Tyvärr har vårt letande ännu inte gett något resultat. I natt hade vi kattfälla utanför huset, men det hjälpte inte. Mat står utplacerade på olika platser och vi har gjort efterlysningar på flera forum. På måndag kommer det en ID-hund och ska spåra efter honom, vi hoppas att vi fortfarande har lite tid kvar att hitta honom. Som sagt, alla tips mottages varmt!

//Lisa

[[eskils_]]
2016-04-30 13:02
#6

Tänk på att han kan vara instängd någonstans, i en källare, under en altan, i ett garage, hos någon bortrest granne el dyl. Eller uppe i ett träd. Sök noggrant med både ögon och öron.

Annons:
annebeate
2016-04-30 13:43
#7

Glöm inte att lappa i alla brevlådor på båda sidor om Erikslust. Intill Malmborgs finns många trädgårdar dit han kan ha sökt sig. Håller utkik när jag rör mig i området. Är han försvunnen från något hus innan man kommer till rondellen på Erikslust kan han ha sökt sig till Rönneholmsparken men även till Mellanhedsparken. Även lappar i brevlådor på Solbacken kan ge tips. Har du mailat Kattjouren? Om inte, gör det direkt. Med tanke på att det snart gått en vecka vore det kanske läge för en efterlysning med bild i Sydsvenskan. Kolla också med veterinärer runt om.

LisaDahl
2016-05-01 10:03
#8

Charlie är tillbaka!

I natt kom in i kattfällan/buren som vi satt ut på gården.  Han är välbehållen och vi är otroligt glada! Tack för all hjälp och ert engagemang här.

//Lisa

Uppkatten
2016-05-01 11:33
#9

Grattis!!! 🎂🎈Underbar läsning! Bra jobbat!

Om du tror att han inte har ätit just något sedan han försvann så servera honom små portioner (blöt-)mat nu i början - men ofta. Det är ett bra sätt att mata igång katter som har svultit.

Hör också efter med veterinären om de tycker att han behöver kollas upp (beror lite på hur mkt han har kunnat äta/dricka under sin tid ute skulle jag tro).

Njut av att ha honom hemma igen ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2016-05-01 11:35
#10

Glad nyhet, tack för att du berättar! 🙂🌺

Skriver HEMMA i rubriken.

annebeate
2016-05-01 17:02
#11

Stor lycka! ❤️ Gläds med er! 😊

Tarotstollan
2016-05-02 00:09
#12

Skönt att han kommit tillrätta!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: