Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 2058 ggr
fallonsving@hotmail.com
2016-01-29 13:24

Mölnbo, upphittad katt

En grå katt med vit, sned bläs, gröna ögon och fyra vita strumpor har rört sig till och från hos oss sedan en månad. Inte öronmärkt. Den är mycket social  och välnärd och har säkert något hem där den saknas Helt klart verkar den också vara van vid hästar då jag ibland funnit den sovandes i en box:-).Det går jättebra att messa mig på 0706332328 om du känner igen katten. Den får mycket gärna stanna här då jag sett den jaga intensivt!

Annons:
[[eskils_]]
2016-01-29 23:17
#1

Lägg gärna in en bild på katten.

Här finns bra tips på vad du kan göra: http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

Sätt upp lappar i området där du efterlyser kattens ägare. Kolla chip hos veterinären. Anmäl katten som upphittad till polisen på tel 114 14. Lägg ut annons på Facebook-sidor såsom t ex Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Hittakissen m fl.

(Mölnbo ligger i Södertälje kommun, om någon undrar)

Uppkatten
2016-01-30 09:44
#2

Förutom de Facebook-sidor som nämnts ovan kan du även prova "Hjälp katter hitta hem", "Borttappade-Upphittade Djur-Hela Sverige", "Bortsprungna och Upphittade katter i Stockholmsområdet", "Bortsprungna och upphittade katter  - Stockholm" mfl.

Du kan även annonsera på Stockholms katthems hemsida.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: