Annons:
Etikett052-ronneby
Läst 4963 ggr
Ann-Sofie Björk
2016-01-15 23:54

Ronneby, Kallinge med omnejd Katt försvunnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår älskade Herman försvann från sitt hem i Övre Ettebro i mitten på Oktober 2015. Strax därefter har man sett honom i Fiskareby i närheten av Backaryd. Han är Brun/Grå melerad med vitt runt munnen, lite mera långhårig. Ca 1,5 år och kastrerad. Vi har letat och letat har du sett honom? Snälla hör av dig till mig. Mvh Fia 0730342303

Annons:
[[eskils_]]
2016-01-16 00:02
#1

Här finns bra tips på vad du kan göra.

Här finns länkar till fler kattsöksajter, i avdelning 3.

Bra att Herman är kastrerad, det ökar chanserna. Är han ID-märkt och registrerad också?

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

Hoppas han kommer tillrätta!

Ann-Sofie Björk
2016-01-16 08:18
#2

Tack, Herman är tyvärr inte id-märkt. Och tyvärr hade han inte halsband på sig när han försvann. Det är så mycket man önskar man gjort annorlunda när det blir så här.

annebeate
2016-01-16 13:41
#3

Fortsätt ha uppe efterlysningslappar och lägg lappar i brevlådor.Löfte om hittelön kan öka intresset att hålla utkik efter honom. Utöka området, där han synts till och även längre bort. Vet ej hur långt bort från hemmet han synts till. Han är väl anmäld försvunnen hos polisen tel 114 14. Om inte gör det! Skicka in ett foto på honom till polisen eftersom han Inte är id-märkt eller chippad. Sätt in i dagstidning i ert område efterlysning med bild. Fortsätt lägg upp efterlysningar på olika kattsajter och Blocket. Kolla med katthem runtom. Kolla med veterinärer ifall han kommit in. Be Kattjouren, som har över 40 000 gillare och sålunda når ut till väldigt många, att lägga ut en efterlysning med bild på sin facebook. Mailadressen är efterlysning@kattjouren.nu Ifall han trots allt skulle finnas helt nära skulle en ID-hund kunna spåra honom. Försök få kontakt med någon med ID-hund. http://www.idhund.se/sok_id_hund.asp Hoppas du mycket snart får hem honom.❤️

martdat
2016-01-21 11:38
#4

lappa med bild i brevlådor och på  anlagstavlor.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[[eskils_]]
2016-02-21 15:10
#5

Hur har det gått?

Ann-Sofie Björk
2016-02-24 22:04
#6

Som jag letat vår älskade Herman. Har försökt med alla fina tips ni gett mig. Jag har nog finkammat alla hem och gårdar i en radie av 4 kilometer runt oss. Risken är kanske att han har blivit skygg och inte känner igen min röst.. Jag har inte gett upp. Jag vet att han finns där ute!

Annons:
Upp till toppen
Annons: