Annons:
Etikett046-ängelholm
Läst 8506 ggr
johansson.sv@gmail.com
2015-12-13 19:53

HEMMA Ängelholm Bortsprungen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Bortsprungen katt i Ängelholm

Min älskade katt som heter Junior försvann för 2 veckor sedan under stormen. Det hände vid 16 tiden nära järnvägstationen när jag var på väg till tåget.

Katten satt i buren och dörren antingen lossnat och öppnades eller katten puttade den hårt och sprang ut.

Junior brukar aldrig vara ute, men ibland brukar jag ha honom inne i buren under färd i bilen. Katten tycker inte om att sitta i buren och är alltid väldigt orolig då.

Katten är svart med vita inslag: huvudet är svartvit, vit på nosen och halsen är vit också. Alla tassar är vita och på magen har han ett vitt hjärta.

Dessutom har Junior ett chip i nacken.

Om någon har sett Junior och förmodligen tog hand om honom tillsvidare ta kontakt med mig, snälla.

Vill ha hem min bebis igen.

(kontaktuppgifter borttagna eftersom katten nu är hemma). / eskils, medarbetare

Annons:
[[eskils_]]
2015-12-13 21:56
#1

Här finns bra tips på vad du kan göra.

Här finns länkar till fler kattsöksajter, i avdelning 3.

Hur gammal är Junior? Är han kastrerad? Är hans chipmärkning ägarregistrerad?

Ligger stationen långt ifrån ert hem?

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

Hoppas han kommer tillrätta!

annebeate
2015-12-15 17:01
#2

Förutom uppsatta efterlysningslappar lägg lappar i brevlådor, locka med hittelön. Be omkringboende kolla sina förråd och andra utrymmen. Anmäl honom försvunnen hos polisen tel 114 14 och kolla sedan regelbundet med polisen till han hittats. Är chippet registrerat? Kolla med veterinärer runt om ifall de fått in honom.Efterlysning med bild i lokaltidningen och på Blocket kan ge resultat. Fortsätt lägg ut på olika kattsajter. Försök få tag i en ID-hund, flera katter har hittats tack vare hjälp av id-hund, se på nätet. Tror själv mycket på id-hund. Be Kattjouren lägga ut en efterlysning med bild på sin facebook.Mailadressen är efterlysning@kattjouren.nu

[[eskils_]]
2015-12-15 23:08
#3

Jag lägger den nya informationen om katten här nedan, från den tråd du startade idag. Låser den tråden, för vi vill ha bara en tråd per katt. Bäst att ha allt samlat på ett ställe.

---------------------------------------------------------------------

Katten Junior som sprungit iväg är 8 år gammal född 2007, kastrerad och hans chipmärkning är ägarregistrerad.

Katten har EU Sverige pass för sällskapsdjur nummer ……………..

Chipmärking/kod: …………………..

Har någon sett katten eller upphittat honom kontakta oss och få belöning

(kontaktuppgifter borttagna eftersom katten nu är hemma). / eskils, medarbetare

Uppkatten
2015-12-18 22:12
#4

Katt som kommit ut på främmande plats. Sökfrågan är då: Var gömmer sig katten. Ställ ut mat och vatten varje kväll i närheten av där ni skildes åt. Katten blir ofta kvar alldeles i närheten de första dygnen och ligger stilla och tyst och trycker. Den svarar då vanligtvis inte när man lockar på den. Leta ffa i skymning-mörker-gryning. Var ute MÅNGA timmar i sträck så dags och sök efter katten. Rör er långsamt och inom ett begränsat område så ökar chansen att katten vågar ge sig till känna. Den kan finnas alldeles i närheten men vara för stressad för att våga ge sig till känna. Ha med en ficklampa ut och lys under bilar, i buskage, på uteplatser i markplan o s v. Har du tur kan du få se kattögon glimma till. Tyvärr har det ju gått några dagar så i värsta fall har katten börjat vandra för att hitta mat. Därför bör ni sätta upp MASSOR av efterlysningslappar minst 400 m bortåt i varje riktning sett från platsen där katten kom lös. Lägg även lappar i folks brevlådor. Utöka sökområdet vart eftersom tiden går. Kolla på idhund.se om de har ngt sökekipage i er närhet som ev. kan hjälpa er. Idhundar är utbildade på att söka efter bortsprungna katter och hundar. Bra om detta görs så tidigt som möjligt! Annonsera på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Hittakissen mfl. Sätt även ut en annons i dagstidningen. Men det viktigaste är att ställa ut mat där katten kom lös (gärna på flera olika platser) samt att vara ute MÅNGA timmar i sträck på kvällar-nätter-tidiga morgnar och söka efter katten. Hoppas att han snart är hemma hos er igen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

martdat
2015-12-24 10:03
#5

informera personalen på stationen och lämna en bild för dem att ha i sitt personalrum.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

johansson.sv@gmail.com
2016-01-25 19:50
#6

Med stor glädje meddelar vi att vår älskade katt Junior fick vi tillbaka i söndags. En snäll man såg vår annons på Internet och även katten i Villan område i Ängelholm och tog väl hand om honom. Ett stort tack för detta!

Annons:
Uppkatten
2016-01-25 20:44
#7

Grattis!!! 🎈🎂❤️

Njut av att ha honom hemma igen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
2016-01-25 20:47
#8

Lycka! ❤️ Gläds så med er. Sänder varma tankar till mannen.❤️

[[eskils_]]
2016-01-25 20:56
#9

Glad nyhet, tack för att du berättar!! 🙂🌺

Tar bort tel.nr och skriver HEMMA i rubriken.

Vilken tur att någon snäll person tagit in honom under de kalla veckorna!

Tarotstollan
2016-01-27 00:50
#10

Underbart!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

martdat
2016-01-27 22:55
#11

Härligt :D

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: