Annons:
Etikett06-halland
Läst 6748 ggr
Litenmentuff
11/30/15, 3:24 PM

HEMMA min 19-åriga katt har sprungit bort

hoppas det är ok att kopierar mitt inlägg på andra kattforumar på iFokus.

Min 19-åriga honkatt sprang iväg igår och har inte syns till sen dess..Vi har flyttat till ett hus på landet och detta var första gången hon gått ut då vi tidigare bodde i lägenhet. Jag har varit ute och letat i skogen och ropat mig hes men hon syns inte till. Är så ledsen och orolig för min lilla vän..:( hon lider av njursjukdom och är lite lätt blind. Kommer jag någonsin få tillbaka henne? så här ville jag inte hennes sista tid skulle bli..ute i skogen ensam. Och vi har kraftiga vindar här nu och inatt snöade det samt var storm. kan inget än gråta

Annons:
Litenmentuff
11/30/15, 3:25 PM
#1

Lite mer bakgrundsfakta

Vi flyttade hit i fredags och vi tog med henne och våra andra katter. Dock har hon alltid varit en innekatt eftersom vi bodde i lägenhet. I lördags lät jag henne gå ut med mig. Hon gick en runda runt huset och sen in igen. Igår lät jag henne gå ut igen ochdå var hon lite djärvare. Vi har skog bakom och framför huset eller ja lite varstans med få grannar. Hon går mot skogen bakom huset. Och då var klockan runt 10 på morgonen. Jag gick inte efter henne som jag nu ångrar grovt..Efter det har hon inte synts till.

Igår var det en otäck storm här och det kom blöt snö. Var ute flera gånger och ropade i samma skog som jag såg henne sist. Även flera gånger idag. Snart börjar det mörkna här. Men ska ut nån mer gång har jag tänkt..Problemet är hennes höga ålder. 19 år och njurfel. Jag gav henne special foder för det. Hon var dessutom väldigt skröplig..och synen lite dålig.  

Jag skäms så och jag mår verkligen skit. Ville verkligen vara där med henne när hon tog sina sista andetag. Vet så väl att hon inte kanske hade långt tid kvar men det som smärtar mest är tanken på att hon kanske aldrig kommer tillbaka och att hon dör i ensamhet där ute i kylan. Har inte många önskningar i livet men jag ville så gärna vara med henne när hon lämnade oss. Hon var alltid där för mig. Hon var världens bästa katt i mina ögon..Det så ovärdigt det här..gråter mer eller mindre hela tiden

Therese
11/30/15, 3:36 PM
#2

Jag blir så ledsen för din skull när jag läser detta :(

Du kan väl ta och ställa ut matskålar med hennes mat i, vid huset och mot skogen. Försöka locka med något extra gott som tonfisk eller så som luktar lite extra mycket? En transportbur med något som luktar hemma i, en tröja eller filt och mat i kanske?

frost_schäfer
11/30/15, 3:53 PM
#3

Du kan be grannar och sätta upp afficher kanske någon har sett henne.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Uppkatten
11/30/15, 4:08 PM
#4

Jag har gett dig ett utförligt svar inne på Hittekatter i Fokus! Nu håller vi tummarna! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
11/30/15, 8:49 PM
#5

Förstår hur jobbigt det måste vara för dig. Följ noga Uppkattens råd inne på hittekatter.ifokus! Viktigt att dina grannar vet om att hon är försvunnen. Vet inte om du bor mycket ödsligt. Bra om du skriver var hon försvunnit ifall någon som är inne på forum där du skriver skulle bo i närheten eller känner någon som gör det. Låt dig inte slås ner utan försök vara mycket aktiv i sökandet. Håller tummarna att du mycket snart hittar henne välbehållen. ❤️

[[eskils_]]
11/30/15, 10:33 PM
#6

Säger som andra, följ Uppkattens utmärkta råd och var aktiv i sökandet. (Men det tror jag nog att du är ändå).

Om katten ser dåligt tvivlar jag på att hon har sprungit så långt bort. Leta noggrant även inomhus, under husgrunder och kolla ev närliggande vattendrag.

Här håller vi alla tummar och tår för kissen och dig!

Annons:
Litenmentuff
12/1/15, 2:29 PM
#7

Hon är tillbaka! <3 <3 <3 :) Tusen tack för alla vänliga ord och för alla tips som funkat! hon är i värmen och precis ätit och lagt sig i sängen i tryggheten! Är så glad!!!! Kram till er alla underbara! Hoppas ni alla får en fantastisk dag! :) <3

[[eskils_]]
12/1/15, 2:43 PM
#8

Hurra, glad nyhet!! 🙂❤️ Tack för att du berättar! 🌺

Har du någon aning om var hon har varit? Bäst att låta veterinären undersöka om hon har tagit någon skada.

Skriver HEMMA i rubriken.

annebeate
12/1/15, 3:19 PM
#9

Vilken glädje! 😊 Bara njut av att vara tillsammans och kolla noga så allt är väl med henne.❤️

frost_schäfer
12/1/15, 7:40 PM
#10

 vad skönt för dig hon är hemma igen.❤️🎈🎂🌈

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Litenmentuff
12/2/15, 11:22 AM
#11

Tack alla ni är underbaraHjärtaHjärtaHjärtaIdag är en tid bokat hos vet. :) Hon är i dagsläget lite sliten och ganska trött efter två dagar på rymmen och då i storm och regn. Hon har ätit och druckit och sovit en del samt följt efter matte lite titt som tätt. KärHon har även lekt/gullat lite med sin leksak som är i form av en rosa fisk. hon har även sovit tätt intill matte. PussmunDock är hon som sagt väldigt trött och lite frånvarande..Hoppas nu det går bra hos vet och att hon piggnar till lite. Nu är hon iaf hemma i trygghet och värme och när den dagen kommer då hon lämnar oss så kommer jag vara med henne hela tiden. Är så glad att hon inte är ute i kylan och lider så tack ännu en gång för tipsen jag fick. Hjärta

Therese
12/2/15, 12:21 PM
annebeate
12/2/15, 8:46 PM
#13

Tack för uppdateringen! Håller tummarna för att det går bra hos veterinären.

Annons:
Litenmentuff
12/2/15, 9:32 PM
#14

❤️❤️

Upp till toppen
Annons: