Annons:
Etikett07-kronoberg
Läst 1888 ggr
caelyt
2015-11-20 20:44

Permanent hem till katt-systrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Min vän har två katter som söker permanent hem. 

Det är två systrar på 1 år, Zoe och Nicki. Zoe är den mörka och den ljusa med riktig lurvig svans är Nicki.  De är vana utekatter, dock inte märkta eller vaccinerade. Mycket keliga katter om än lite skygga runt nya människor.  Då de är uppvuxna tillsammans och bott under samma tak, önskar vi att de hamnar på samma hem. 

Kissarna finns i Ryssby men kan transporteras till närliggande platser alt. hämtas.

Pm vid intresse.

Annons:
[[eskils_]]
2015-11-20 22:29
#1

Fina katter! Varför kan de inte bo kvar i sitt hem?

Ett tips för att finna bra hem till katter är att ordna så att de är "färdiga", dvs vaccinerade, kastrerade och chipmärkta. Då slipper den nya ägaren göra dessa saker, behöver bara ägarregistrera märkningen på sig (gratis hos Sverak). Dessutom är alla tre åtgärderna livsviktiga för katterna själva!!

Lägg gärna en annons i katter.ifokus också, för där läser fler människor.

För den som inte vet var Ryssby ligger så ligger det i Ljungby kommun i Småland.

martdat
2015-11-21 09:25
#2

Är de kastrerade ? det framgår inte. mycket viktigt att inte sälja okastrerade katter då det ökar  risken att det blir huskattavel. / martdat Sajtvärd.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

caelyt
2015-11-22 20:23
#3

Tack för svar. 

Tanken är att vi ordnar vacc/kastrering/chip när vi hittat någon som vill ha dem. Jag framför detta åt en vän (efter att jag blivit arg när vännen sagt att katterna avlivas) och då jag bor i Malmö, finns ingen möjlighet för mig att göra detta förrän jag åker dit i december :(

Upp till toppen
Annons: