Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 5545 ggr
Naathaliiiie
2015-08-08 22:58

HEMMA Hjo Bortsprungen katt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fem-år gamla hankatt har varit försvunnen sen den 14 juni. Vi bor på Hammarsvägen i Hjo. 
Han heter Stalle, har varit ute enda sen han var liten och brukar oftast bara vara borta några få dygn, men nu har han vart försvunnen i snart 2 månader. 
Han är en rätt skygg katt, gillar inte främmande personer. 
Han är otroligt saknad av mig. 

Jag har annonserat i alla facebookgrupper jag hittat, ropat varje dag och letat. Lagt ut mat. Men ingenting.


Annons:
pernillaoscarsson
2015-08-08 23:00
#1
Naathaliiiie
2015-08-08 23:03
#2

Hur funkar det här med polisen? Det finns ingen polis i Hjo och vad jag har förstått så finns det ingen ''gemensam'' polishantering av bortsprungna djur? 
Så vilken polis ska man ringa? Dom i närliggande städer?


Catwoman
2015-08-08 23:06
#3

Telefon 11414

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Uppkatten
2015-08-08 23:20
#4

Ring 11414 så hamnar du rätt. Nej, det finns inget nationellt register över upphittade djur/efterlysta djur, men det vanligaste är nog ändå att katten finns kvar hyfsat nära, så ring 11414 och prata med den som svarar. Har du tur kanske någon t o m har ringt dit och anmält din katt som upphittad. Det är värt att undersöka!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2015-08-08 23:40
#5

Berätta gärna lite mer om katten, för att öka chanserna: Kastrerad? ID-märkt med chip eller tatuering i örat? Är märkningen registrerad?

Här finns bra tips på vad du kan göra.

Här finns länkar till fler kattsöksajter, i avdelning 3.

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

Hoppas han kommer tillrätta!

annebeate
2015-08-09 09:50
#6

Efter att du ringt 114 14 och gjort polisanmälan kolla regelbundet med polisen tills du hittat Stalle.Ha uppe efterlysningslappar och lägg lappar i brevlådor då flera katter hittats tack vare en lapp i brevlåda, locka med hittelön. Efterlys honom I tidningen på orten. Kolla med veterinärer i Hjo med omnejd ifall han kommit in.

Annons:
Naathaliiiie
2015-10-02 21:25
#7

han har nu kommit hem ❤️


[[eskils_]]
2015-10-02 22:46
#8

Glad nyhet, tack för att du berättar! 🙂🌺

Jag skriver HEMMA i rubriken.

Det är trevligt om de som annonserar här sedan berättar hur katten kom tillrätta, som ett tack för hjälpen med söktips och hållna tummar. Andra kan då ha nytta av dessa erfarenheter.

annebeate
2015-10-02 23:12
#9

Härligt! 😊 Var försiktig med maten och ge honom bara små portioner . Kan också vara bra med ett veterinärbesök så allt är ok med tanke på att han varit hemifrån en längre tid.

Naathaliiiie
2015-10-04 12:13
#10

Han kom hem genom att min lillasyster var hos sin pappa i veckan och kom i fredags hem och berättade att hon sett vår katt. Så i fredagskväll gick vi för att se om vi kunde se katten och om det verkligen var Stalle. När vi kom fram där han setts till (en camping ca 1 kilometer från där vi bor) så hittade vi honom! Jag har hela sommaren gått genom hela stan, vart på campingen och letat, jag har också efterlyst honom, men jag såg han inte och ingen annan heller vad jag fick veta. 

Men så, nästan 4 månader efter att han försvann så hittades han, han är varken smal, smutsig eller skadad så antagligen har han haft det bra i sommar, tillbringat den som campingkatt kanske? ;) 
Hade verkligen velat veta vad han gjort hela sommaren :)


Upp till toppen
Annons: