Annons:
Etikett131-karlstad
Läst 3518 ggr
[[eskils_]]
6/29/15, 5:00 PM

Karlstad Tre katter rymde från pensionat (!)

Från Kattgruppen på facebook:

Linda Björk

Igår kl. 12:03 · Har redigerats ·

SNÄLLA HJÄLP MIG i VÄRMLAND!

Jag behöver all hjälp jag kan få, jag blev under förmiddagen/lunchtid idag (28/6) kontaktad av föreståndaren/ ägaren till kattpensionatet vi använt till mina älsklingar, då vi under helgen varit på semester, och berättade att alla 3 har rymt från den inne/utebur dem bott i sedan i fredags (26/6). Ägaren till pensionatet är osäker när dem försvunnit då hon inte sett dem sedan lördagen då dem spenderat stora delar av vistelsen i ute delen av buren…. Ägaren påstår att killarna har rivit/bitit sönder nätet (av typ höns) i botten av uteburen och sedan grävt sig ut.

Jag skulle uppskattar hjälp i sökandet eller om ni i området kan hålla utkik, stället ligger i Lindrågen utanför Ulsby (strax utanför Karlstad) och heter Lindbergets katthotell

Katterna heter Baloo (funnen)

SAKNAS FORTFARANE

Gordon (svart och vit, tatuerad och chipmärkt med ett rött halsband med kontaktuppgifter) och Knut (grå skeppskatt med blått halsband och är chipmärkt)

Snälla hjälp mig, jag är desperat, mina små älsklingar, det är mitt i skogen.

Annons:
[[eskils_]]
6/30/15, 4:27 PM
#1

Nu har ytterligare en av katterna återfunnits. Bara den yngsta är fortfarande borta, en gråtigrerad ettåring med vita tecken. Lyckligtvis är han chipmärkt, förhoppningsvis registrerad också. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmland/blev-av-med-katterna-pa-kattpensionat

Katterna tog sig ut genom ett decimeterstort hål i nätet i uteburen på pensionatet.

martdat
7/1/15, 7:46 AM
#2

fruktansvärt.-sådant ska bara inte kunna hända…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
7/1/15, 8:48 AM
#3

Upprörande och chockartat för ägaren att det kunnat hända. Ägaren till kattpensionatet kan enligt uppgift inte ens minnas med säkerhet om det var på lördagen eller söndagen katterna senast hade setts till. Hoppas hoppas att den yngsta katten Knut mycket snart också hittas välbehållen. Ägaren behöver vad jag förstått hjälp i sökandet!❤️

[[eskils_]]
7/1/15, 11:05 PM
#4

Från mattes facebook ikväll:

"ALLA ÄR HITTADE! EFTER MÅNGA OM OCH MEN, MÅNGA TÅRAR OCH MYCKET ÅNGEST KOM MINSTINGEN ÄNTLIGEN FRAM NU IKVÄLL!

TACK ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR SOM HAR DELAT, STÖTTAT, PEPPAT OCH LETAT TILLSAMMANS MED OSS, JAG ÄR ER EVIGT TACKSAM (och inte längre ledsen)"

🙂❤️

annebeate
7/2/15, 12:04 AM
#5

Underbart att alla katterna nu är hittade välbehållna efter flera dagar av stor oro för den drabbade familjen. ❤️ Måtte detta aldrig hända igen!

Upp till toppen
Annons: