Annons:
Etikett071-växjö
Läst 2420 ggr
sandreli
6/11/15, 8:42 PM

HEMMA Växjö Röd hankatt med koppel bortsprungen

Vår grannes hankatt Pelle sprang ikväll vid 19.30 bort vid skogen mellan Frövägen/Skyttegatan. Skriver detta inlägg för att hjälpa. Han hade ett koppel i rött och svart vid försvinnandet. Min man är ute med bilen och söker. Hört eller sett något, kontakta oss!

Annons:
*~HamsterHamster~*
6/11/15, 8:55 PM
#1

Ojoj, lycka till hoppas att han inte fastnat någonstans, hoppas han kom ut ur seelen =O

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

sandreli
6/11/15, 8:57 PM
#2

Tack, ja jag hoppas med att kopplet inte hakat fast någonstans:/ vi fick så underbar hjälp när vår katt försvann i stan för nåt år sen, så nu vill jag hjälpa andra med sina katter.

sandreli
6/11/15, 8:57 PM
#3

Tack, ja jag hoppas med att kopplet inte hakat fast någonstans:/ vi fick så underbar hjälp när vår katt försvann i stan för nåt år sen, så nu vill jag hjälpa andra med sina katter.

Uppkatten
6/11/15, 10:05 PM
#4

OK, katten finns sannolikt kvar i närområdet och har gömt sig och ligger nu och trycker eftersom den är mkt stressad. Nu gäller det att hålla kvar katten i närområdet, och det gör ni genom att ställa ut mat i närheten av där ni såg katten senast. Ställ ut maten när det börjar mörkna ute, så inte fåglarna tar den. Använd mat som katten är van vid och  mat som doftar mycket o gott, t ex tonfisk. Ställ mat + vatten lite skyddat t ex invid ett eller ett par buskage. En katt som får mat o vatten har ingen anledning att börja vandra, därför blir de ofta lättare att hitta om mat ställs ut. Ställ även ut mat och vatten hemma där katten bor, t ex invid husväggen.

Leta extra länge o noga i skymning-mörker-gryning. D v s under den lugna delen av dygnet. Var ute MÅNGA timmar i sträck och vänta in katten där ni såg den senast (och i det omedelbara närområdet), så ökar chansen att katten vågar ge sig till känna. Ta gärna med en ficklampa ut och lys i buskage, under bilar, på uteplatser i markplan o s v. Har ni tur kan ni få se kattens ögon glimma till.

"Jaga" inte katten om ni får syn på den. KATTEN ska komma till ER. Det kan ibland ta flera timmar sådana här ggr, så rusta er med väldoftande kattmat att locka med, varma kläder o stort tålamod.

Ställ gärna t ex en altandörr på glänt där hemma så katten kan smita tillbaka in under natten ifall den får vägarna förbi. Placera väldoftande mat en bit in i rummet. Men tänk i första hand på er egen säkerhet om ni testar detta!

Sätt upp efterlysningslappar minst 400 meter bortåt i varje riktning + lägg lappar i grannarnas brevlådor.

Anmäl katten bortsprungen till polisen på tfn 11414, samt till id-registret om katten är id-märkt o registrerad.

Lägg ut efterlysningsannons på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Hittakissen, Missing Cats Sweden, Bortsprungna katter - djur.id, Efterlysta djur mfl.

Lägg ut efterlysningsannons på Blockets efterlystsida samt på katthemmens efterlystsidor/Facebook-sidor.

En annons i lokaltidningen kan också göra nytta, alla har inte internet/Facebook.

Håller tummarna för att katten snart är hemma igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

sandreli
6/11/15, 11:06 PM
#5

Tack för toppeninfo! Jag var ute nyss och sökte, tyvärr var det rena kriget i form av tutor och skrik från glada studenter och det ljöd genom kvarteren.. jag och mannen kommer söka vidare och även vidarebefordra dina bra råd till vår granne! Jag önskar SÅ att hitta Pelle vid gott mod… ska be om hans ID- nummer också imorgon och ringa polisen. Tack återigen fina ni!

Uppkatten
6/12/15, 6:56 AM
#6

Håller tummarna för att ni hittar Pelle snart. ❤️

Liv och oväsen gör ofta att katten gömmer sig och ligger och trycker.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
martdat
6/13/15, 8:30 AM
#7

be djurensvänner Växjö . hemlösa katter i Växjö och Varma tassar och kks. om att lägga ut en efterlysning med bild på honom .  de finns på facceook.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
6/13/15, 2:17 PM
#8

Du har fått många bra råd av Uppkatten så följ dem! Hoppas så att Pelle mycket snart hittas välbehållen. ❤️

sandreli
6/13/15, 7:35 PM
#9

Pelle kom hem idag, välbehållen och funnen av sin ägare!😀 Vi är alla så glada och gladast förmodligen kisse som mest sover och återhämtar sig! Tack för allt stöd och goda råd här! Kattpolisen är GULD:)

[[eskils_]]
6/13/15, 8:40 PM
#10

Glad nyhet, tack för att du berättar! 🙂❤️

Skriver HEMMA i rubriken.

Uppkatten
6/13/15, 8:46 PM
#11

Grattis till alla inblandade!!! 🎂🎈

Skönt att det ordnade sig! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
6/13/15, 10:30 PM
#12

Härligt!😊

martdat
6/14/15, 11:20 AM
#13

Underbart !

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: