Annons:
Etikett161-västerås
Läst 9271 ggr
zickan
2015-05-23 01:52

Västerås Upphittad grå hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katt grabben har gått i området med en skada på huvudet sedan mitten av april ungefär. Grannarna gick ihop och locka in i bur i kväll och en annan skulle ta honom men kunde inte så här sent. Blev att han hamnade på min ena toa under natten för att inte släppas ut igen och va i regnet. Dragit 11 fästingar en kvar på hakan han biter mig om jag försöker ta. Såret rengjort så gott jag fick. Vet inte om jag ska följa nån mall. På mobil och trött. Vill mest sprida hans bild. Se om nån saknar honom. Han är otroligt kelen. Kurrar och myser. Tät fin päls och ser ut att ha bra tänder. Får inte känslan av att han varit ute så länge ändå. Hoppas han bara hamnat på villovägar och ägaren letar. Finns i västerås vid området fredriksberg. Flyttas förhoppningsvis i morgon till nån annan som erbjudit sig i natt eller katthem andra varit i kontakt med ang denna grabb.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
zickan
2015-05-23 01:53
#1

Sorry för illa skriven text. Min skalle behöver verkligen sova nu

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2015-05-23 01:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En till bild

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VildaVittra
2015-05-23 02:02
#3

Teckningen påminner mycket om katten Nasse. Har du kollat efter öronmärkning? http://www.uppsalakatthem.com/seannonser.php?type=1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Uppkatten
2015-05-23 08:11
#4

Bra jobbat!!! ❤️

Sätt upp MASSOR av lappar i närområdet där ni efterlyser kattens ägare. Ta katten till veterinär som kan kolla efter ev. chipmärkning, det görs gratis. Sprid fotot på olika Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Missing Cats Sweden mfl. Anmäl katten upphittad till polisen på tfn 11414. Annons i lokaltidningen och på Blockets efterlystsida kan också vara bra!

Hoppas kissen är chipmärkt! Gissar att den inte har ngn örontatuering?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2015-05-23 12:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jättebra jobbat Zickan!! 🌺

Åk till veterinär eller polis och kolla efter chip.

Obs! Varning för Djurskyddet Västerås Huskatten på Hemdalsvägen! De avlivar katter som det är minsta problem med.

Jag skriver ortsnamnet först i rubriken.

#3 Tack för tips! Ser onekligen ut ungefär som Nasse. Det är ju inte så långt mellan Uppsala och Västerås. Så här skriver ägaren i Uppsala Katthems sida:

Hej! Nasse disappeared from Eklundshovsvägen (Polacksbacken) the 6th of September. He is a big grey and white cat with green eyes. 4 years old. He has a little scar and a black spot on the nose. He has a hear tattoo (nr. 6257N, almost faded) and a neck microchip (968000010081732). No collar. If you know where he is or you think you saw him, please contact me at 0700629575. Thx.
 Stephanie Ratti, 0700629575.

Upp till toppen
Annons: