Annons:
Etikett0910-kungälv
Läst 3438 ggr
info@houseofellen.se
5/6/15, 10:47 AM

Kungälv upphittad katt

Jag bor på Mariebergsliden i Kungälv. Sedan förra året har jag sett en grå brun katt här i området.  Nu har den varit här morgon och kväll och den har nu flyttat in i vårt förråd. Eftersom jag redan har två katter en siames på 1 år och en ragdoll på 15 år kan jag inte ta in den. Han har nog varit en innekatt, han är ganska tillgiven och jag kan ta bort fästingar på den men den är naturligtvis rädd.    Är det någon som äger denna katt. Jag  har emailadress

info@houseofellen.se

Annons:
Uppkatten
5/6/15, 11:49 AM
#1

Kolla först om katten har någon tatuering i örat. Har den inte det så bör ni ta katten till veterinären som i sin tur kan kolla om katten har ett id-chip under huden. Öronmärkningen eller id-chipet kan leda er till kattens ägare.

Ni kan också prova att sätta ett halsband på katten med en meddelande-hylsa på. Skriv typ: "Är det här er katt, den försöker flytta in hos oss. Ring: xxxxxxxxxxx". För kanske har katten trots allt ett hem och hälsar på där emellanåt. Tänk dock på att använda ett halsband med säkerhetshake så katten inte riskerar att fastna i någonstans eller att fastna i med sitt eget ben i halsbandet.

Anmäl till polisen på tfn 11414 att ni har hittat en katt. Fråga om det finns någon efterlysning på katt med liknande signalement.

Sätt upp MASSOR av lappar i området där ni bor där ni efterlyser kattens ägare. Lägg också lappar i folks brevlådor där ni frågar om någon känner till katten.

Annonsera gärna över Facebook på sidor så som: Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Efterlysta djur, Hittakissen, Missing Cats Sweden mfl.

Annonsera också efter ägaren på Blockets efterlystsida liksom i lokaltidningen.

Annonsera gärna efter ägaren på katthemmens efterlystsidor.

Lyckas ni inte hitta någon ägare till katten trots intensivt/långvarigt försök så försök hitta en lösning för katten (omplacering eller ställ den i kö till ett No Kill-katthem)!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: