Annons:
Etikett042-malmö
Läst 5105 ggr
CWERS
2/28/15, 10:40 AM

HEMMA MALMÖ Grå/vit hankatt bortsprungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Min katt Teddy försvann den 25/2 kl. 14 från sin innergård på Trelleborgsg. 1b vid Folkets park i Malmö. Han är 4 år gammal, kastrerad och ID-märkt i örat samt registrerad hos SKK (DjurID). Teddy är blå/grå med vitt på tassar, mage och nos. Han är en van utekatt som vistas utomhus på gården varje dag men dyker alltid upp inom några timmar eller när man kallar på honom. Han har aldrig varit ute en hel natt i stan tidigare.

Teddy är mycket skygg och närmar sig ogärna nya människor om han inte lärt känna dem väl. Därför kan det vara svårt att komma nära honom, och det är förmodligen bättre att kontakta mig om man får syn på honom än försöka att fånga in honom. 

(namn och tel.nr borttaget eftersom katten nu är hemma). / eskils, medarbetare

(Eventuella boende i grannfastigheterna får gärna hålla utkik i sina låsta gårdsutrymmen. Jag har gått runt och går fortsatt runt och försöker komma in i låsta utrymmen, men har ännu inte fått tillgång till alla.)

Annons:
[[eskils_]]
2/28/15, 11:04 AM
#1

Här finns bra tips på vad du kan göra: http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

Bra att Teddy är ID-märkt och registrerad hos SKK! Har du kryssat i rutan att de får publicera dina kontaktuppgifter? Där kan du även anmäla att katten är bortsprungen.

Håller tummarna att han snart kommer hem igen.

CWERS
2/28/15, 12:42 PM
#2

Tack! Han är anmäld bortsprungen hos SKK och kontaktuppgifterna ska vara tillgängliga. Ska dock dubbelkolla detta.

annebeate
2/28/15, 6:10 PM
#3

Han är väl anmäld försvunnen hos polisen? Om inte ring 114 14. Sätt upp efterlysningslappar runt om i området gärna med löfte om hittelön så håller förhoppningsvis allmänheten extra utkik efter honom.Be affärsidkare i området om tillåtelse att sätta upp en efterlysningslapp i deras fönster eller på deras dörr.

CWERS
3/3/15, 4:29 PM
#4

Teddy är åter hemma! En granne ringde och berättade att han stod på innergården och jamade så jag sprang genast ner och hämtade honom. Hungrig och något mager, men annars välmående. Tack för all hjälp!

[[eskils_]]
3/3/15, 4:58 PM
#5

Glad nyhet, tack för att du berättade och hurra för snälla grannar! 🙂

Att Teddy är kastrerad har säkert bidragit till att han kom hem igen, för kastrerade katter brukar bli mer hemkära.

Nu får du bara ge honom mycket små måltider (men ofta) de första dygnen, så hans mage vänjer sig vid mat igen. Kolla igenom honom så han inte verkar vara skadad.

Tar bort tel.nr och skriver HEMMA i rubriken.🎂

annebeate
3/3/15, 5:32 PM
#6

Härligt!😊

Annons:
martdat
3/3/15, 5:58 PM
#7

Härligt :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: