Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 4235 ggr
katbol
2015-01-28 17:49

Hägersten, Sthlm bruntigrerad/sköldpadd upphittad

Liten bruntigrerad/sköldpaddsfärgad katt upphittad i Hägersten. Har halsband och en öronmärkning som är svår att tyda. Väldigt hungrig, sover nedbäddad i en barnvagn på vår balkong sedan ett par dagar tillbaka. tel 070-619 08 34

Annons:
Ela76
2015-01-29 06:10
#1

Hej! Har du möjlighet att ta en bild?

Uppkatten
2015-01-29 06:37
#2

Fukta kattens öra och lys sedan från örats baksida med en ficklampa så syns tatueringen bättre. Ibland kan man behöva ta bort lite smuts/hår först innan man kan se tatueringen bättre. Räkna antalet tecken. Skriv ner de tecken (bokstäver, siffror) som du tror dig vara säker på. Lägg sedan in uppgifterna här så kan vi hjälpa dig att söka i id-registren. Eller så söker du själv i SKKs resp. SVERAKs id-register efter ägaren. Ersätt svårtydda tecken med # eller * när du gör dina sökningar.

Veterinär kan annars hjälpa dig att tyda tatueringen + söka efter ägaren i registren. Veterinär kan även hjälpa dig att kolla om katten också har ett id-chip insatt i nackskinnet. Dessa kontroller brukar göras gratis.

Anmäl katten som upphittad till polisen på tfn 11414.

Lägg in en upphittad-annons på Stockholms katthems hemsida.

Sätt upp MASSOR av lappar i närområdet (minst 400 meter bortåt i varje riktning) där du efterlyser kattens ägare. Lägg även lappar i folks brevlådor.

Efterlys kattens ägare i Facebook-grupper såsom Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Missing Cats Sweden, Efterlysta djur o s v.

Hoppas att hon snart får komma hem igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

katbol
2015-01-29 21:54
#3

Tack för svar! Vi har försökt söka på ssk ID-register med de tecken vi kan se, men vi har inte fått någon träff som stämmer. Ska försöka göra så som du sa, lysa genom örat, annars tar vi den till en veterinär som kanske bättre kan tyda tatueringen.

Då det gäller bild så hade jag problem med att ladda upp någon, det hände ingenting! Försökte med olika storlekar utan resultat. gör ett nytt försök.

katbol
2015-01-29 23:56
#4

Jag har lyst genom örat och tyder ID-märkningen 9985D, men hittar inte katten i något register. Har bytt ut siffror mot stjärnor och fyrkan ifall jag skulle ha läst fel. Har varit på skk och SVERAKs register och sökt.

Uppkatten
2015-01-30 06:07
#5

Jag försöker kolla under kvällen i registren. Har du varit hos veterinären och kollat så att katten inte är chipmärkt också? Det är inte helt ovanligt att katter har dubbla märkningar, spec. om örontatueringen börjar bli dålig eller om katten vistas mkt ute. Har du annonserat på Stockholms katthems hemsida under "upphittat", i olika Facebook-grupper samt satt upp ordentligt med lappar i området där katten hittades? Är hon anmäld upphittad hos polisen?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

katbol
2015-01-30 07:34
#6

Tack för hjälpen "Uppkatten", vi tänker göra allt det du föreslog!

Annons:
Uppkatten
2015-01-30 18:35
#7

Vad bra! Då hoppas jag att ni snart hittar hennes ägare! Jag hann kolla en del i registren tidigare i dag, men skulle nog behöva en bild kom jag fram till… Antingen här eller på någon av efterlysningssajterna på nätet. Håller tummarna för att hon snart får komma hem! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
2015-02-05 14:48
#8

Hittade efterlysning med bild på katthemmet.nu

Blir förhoppningsvis lättare att hitta kattens ägare då. Jag tittar ofta runt på nätet för att se om nån upphittad och bortsprungen kan tänkas "matcha" varann……..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: