Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 3277 ggr
Hooman Azizi
1/17/15, 3:37 PM

Husby. Min dotters katt är Hemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min dotters katt som heter Lucy är bortsprungen och vi är oroliga och hon gråter efter den. Hon är en inne katt, helt vit, jätte snäll och tyst. Vi bor i Oslogatan xxx i Husby och våras telefon nr är: redigerat av Sajtvärd då katten är hemma / martdat. och vi blir jätte tacksamma om någon kan hjälpa och hitta henne.

Annons:
Uppkatten
1/17/15, 4:53 PM
#1

Anmäl till polisen på telefon 11414 att hon är bortsprungen.

Sätt upp MASSOR av efterlysningslappar 400 meter bortåt i varje riktning sett hemifrån. Lägg även efterlysningslappar i grannarnas brevlådor.

Sätt in en efterlysningsannons på Stockholms katthems hemsida.

Efterlys henne på Facebooksidor såsom: "Vi längtar hem", "Efterlysta djur", Missing Cats Sweden", "Bortsprungna katter - djur.id", "Försvunna & upphittade vita katter", och andra liknande sidor.

Ställ ut mat och vatten utanför huset i närheten av där hon kom ut. Ställ det lite skyddat nära en buske eller en husvägg. Ställ ut det på kvällarna så inte fåglarna äter upp det. Genom att mata katten minskar ni risken för att den börjar vandra. På så sätt blir katten lättare att hitta.

Leta ffa i skymning-mörker-gryning. D v s under dygnets lugna del. Så dags är det ofta lättast att hitta sin katt igen. Var ute länge, länge och locka på henne i husets närhet.

Lämna gärna en altandörr eller liknande öppen så att hon själv kan ta sig tillbaka in igen.

Ev. kan ni försöka få hyra/låna en s k kattfälla från något katthem. Be om noggranna instruktioner i så fall för hur den ska användas. Kattfällor har hjälpt många katter tillbaka hem igen!

Är katten id-märkt och registrerad så ska ni också anmäla till id-registret att hon är bortsprungen.

Håller tummarna för att hon snart är hemma hos er igen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
1/17/15, 6:50 PM
#2

Följ Uppkattens utmärkta råd! Lägg också in en efterlysning på Blocket. Leta leta i området där Lucy försvann. När försvann Lucy?

Hooman Azizi
1/17/15, 7:04 PM
#3

Tack, Igår kväll, det var kl 9 när jag dist såg henne

annebeate
1/17/15, 8:27 PM
#4

Lucy är innekatt så har hon smitit ut via ett fönster eller balkong? Skulle tro hon är nära. De råd du fått ökar möjligheterna att snabbt hitta henne och det behöver ske så fort som möjligt med tanke på kylan. Maila också med foto till Kattjouren som når ut till väldigt många varje dag, deras mailadress är efterlysning@kattjouren.nu för ju fler kattsajter du får ut efterlysningen på desto bättre. Glöm inte polisanmälan och framför allt leta efter henne ute. Hoppas Lucy mycket snart är hemma igen.❤️

Hooman Azizi
1/18/15, 12:11 AM
#5

Hej. Jag hittade henne, tipser var otroliga bra. Lämnade lite mat ute och letade efter henne flera gånger med hennes godis i påsen som hon känner och hon kom ut och hos mig efter ett tag… Jag tackar er tusen gånger och önskar är allt bästa

annebeate
1/18/15, 1:37 AM
#6

Vilken lycka! 😊 Lucy är en underbart söt kattflicka. Önskar också er det bästa i framtiden.❤️

Annons:
Uppkatten
1/18/15, 8:30 AM
#7

Grattis!!! 🎂🎈Vad glad jag blir!

Så skönt att ni hittade er lilla fina katt igen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

martdat
1/29/15, 5:49 PM
#8

Underbart 🙂

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: