Annons:
Etikett06-halland
Läst 7959 ggr
Janiie
12/29/14, 11:04 AM

Kinnared, Halland ute katter!

Det är 3 katter utanför min bostad, 2 ungar å deras mamma. Mamman e ca 9år sköldpadds färgad med vitt. Ena ungen grå/vit å andra cremefärgad. Jag har ingen aning om kön då de e skygga. Grannen som äger som bryr sig inte om dom, dom får inte komma in å mamman får kull efter kull. Dessa ungar e ny ca 6 månader gamla. Jag har fått tillåtelse att ta alla 3 men kan själv inte ta in som pga min egen katt. Jag har försökt få in dom på katthem men där e fullt. Jag vill inte att de ska frysa ihjäl nu i vinter å ber på mina bara knän om det är någon som kan ta hand om någon av dem!? Katthemmet kan stå för vissa kostnader om man inte kan/vill själv! Mvh en orolig granne

Annons:
[[eskils_]]
12/29/14, 11:33 AM
#1

Tack för att du bryr dig och vill hjälpa! 🌺

Var i Halland finns katterna? Här är en lista över katthem i Halland, se till att kontakta dem alla. Katthem brukar prioritera att ta in kattmammor med ungar, särskilt på vintern!

Djurskyddet norra Halland, Kungsbacka

Djurskyddet Varberg

Falkenbergs djurskydd

Kattfoten Halmstad

Kan du inte ta in katterna och ha dem avskilda från din katt (den är väl vaccinerad?), t ex i badrummet tills du hittat en annan lösning? Eller åtminstone ordna en värmekoja utomhus åt dem av frigolit. Frigolitlådor kan man hämta gratis i fiskaffärer eller på vårdcentraler t ex. Det isolerar värmen så katterna kan överleva.

Och ge dem näringsriktig mat, helst blötmat t ex Mjau, 2 ggr om dagen.

EFTER att du ordnat med någon som tar hand om katterna tycker jag att du ska anmäla grannen till Länsstyrelsen. Så nonchalant får man inte vara som djurägare!

Viktigt att både kattmamman och ungarna kastreras så snart som möjligt!

Janiie
12/29/14, 1:01 PM
#2

Katterna finns i kinnared. Varit i kontakt med kattfoten i Halmstad. . Kan tyvärr inte ta in dom. Bor ganska litet och har inget extra rum med dörr. Samt har hund å egen katt som sagt. Hon i sin tur kom till mig med en kull kattungar.. hon e nu kastrerad å fick bo kvar här. Känner själv att jag inte har tid att köra katterna någonstans eller ta ansvar för dom då de tar mycket tid kraft å pengar. Har inte jätte bra lön och vill inte lägga ut ur egen ficka (har redan köpt stor säckar med foder å krypin till katterna) nu känner jag bara att jag vill ha hjälp med dessa katter. Ska kolla med de andra katthemmen, men då blir de ju körning iaf å resurser man lägger själv. Tack för länkarna 🌹

blomma41
1/23/15, 6:43 PM
#3

Hej.

Jag söker en kattunge men bor i Gislaved har du bilder på kattungarna?

martdat
1/23/15, 7:48 PM
#4

lägger till orten i rubriken. Bilder är alltid viktigt .

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Janiie
1/23/15, 11:15 PM
#5

Lyckas inte lägga till en bild :/

blomma41
1/23/15, 11:41 PM
#6

ok via mobil då?

Annons:
Janiie
1/24/15, 8:51 AM
#7

Skicka sms eller mejl till mig, så skickar jag bilder! 0738053074 tjejen_124@hotmail.com

Jassan
1/24/15, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

Jag hjälper "Janiie" att lägga ut bilder!! Här kommer dom…

https://jazzans.wordpress.com/

lunaticLupe
1/26/15, 6:29 PM
#9

Hur går det för katterna?

Jassan
1/26/15, 8:53 PM
#10

Mammakatt och hennes två ungar är nu infångade och alla tre är dom tillsammans inne i värmen i ett jourhem.👍

Är så glad att dom inte sitter där ute o fryser mera. Dock behövs permanenta hem till dom så om någon är intresserad så ring Halmstads katthem Kattfoten.

http://www.djurskyddet.se/kattfoten

https://jazzans.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: