Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 5663 ggr
4952sylvi
2014-12-09 16:14

Kristianstad Hemlösa utekatter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker fortfarande hjälp!
Kan någon hjälpa katterna - och MIG?! Vi bor i KRISTIANSTAD.

Jag skulle enbart hjälpa till med att ge p-piller men blev lämnad att ta hand om hela kattkolonin, då de gamla matarna av hemlösa utekatter inte orkade mer.

Trots att jag rikligen gett p-piller, kom det i höst till kolonin två unghonor, och det föddes FEM ungar! De är nu ca 14-16 v gamla. Jag blir frustrerad över att tänka dem växa upp o få nya ungar osv. På matplatsen är där nu fem kattungar, en mammakatt + två hankatter (eller fler!!!). Det har gått helt överstyr! Jag redar det inte mer! Jag är förtvivlad!

Jag kan ju inte bara strunta i katterna! Har sökt hjälp på fb, div katthem o kattföreningar. Tant Märtas katthem i Bromölla tog tidigare in en mamma, vilket jag är oerhört tacksam för! Inget resultat alls annars. Det är fullt överallt. Jag kan inte kastrera någon katt, för jag har ingenstans att ta in katten ens över ett par dygn. Jag har fem fd hemlösa. Fler kan jag inte ha hemma.

Jag vädjar om hjälp:
1. Stödhem eller permanent hem åt framför allt ungarna. Korttidsläkehem några dagar vid kastrering.
2. kattmat
3. Hjälp med att ge mat o vatten o sköta om kojorna.

Vänligaste hälsningar
SYLVI FOX

Annons:
[Lindizen]
2014-12-09 16:19
#1

Hade gärna hjälpt till med boende då jag bor i samma område. Vet att det finns en hel del hemlösa utekatter som ligger överkörda vid CSK, och det gör så ont att se hur bilister bara slänger in dom i diket. Har därför förstått att det är ett problem här i staden med en massa utekatter. 

Du får gärna höra av dig till mig i PM dock om du vill ha något typ av samarbete. Har tidigare haft kontakt med ett katthem och kan gärna höra av mig till dem igen och se om de har möjlighet att ta hand om någon av katterna. 

Har själv inte så mycket pengar jag kan hjälpa till med, men eftersom jag bor i Kristianstad-området hjälper jag gärna till med kojorna, och ta mig tiden att ge dem mat och vatten. Speciellt nu i vintertid. Två är alltid bättre än en och det blir extrahjälp för dig om du inte har så mycket tid att lägga ner. 

Hör av dig! /L

martdat
2014-12-09 18:57
#2

Insamlingar är förbjudna härinne. inlägget redigerat. Har du lagt in detta på hittekatter? Gör det annars. även hittekattsgruppen på faccebook, / martdat sajtvärd

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[[eskils_]]
2014-12-09 22:51
#3

Fint av dig att engagera dig, hoppas du får hjälp med att ta in katterna!

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

Upp till toppen
Annons: