Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 4257 ggr
IceTee
11/19/14, 7:10 PM

Höganäs-Jonstorp, upphittad svart-vit katt

Någon som har en bortsprungen katt i västra skåne? Den har flyttat in i stallet, så den verkar vara van vid en stallmiljö! Kastrerad hane, "pussi"-färgad (ska ni googla, sök på pussi kattmat, jag gjorde misstaget att bara skriva pussi Ledsen)

Har för tillfället ingen bild då det är hos min pojkvän den är, men han ska ta en senare idag!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[[eskils_]]
11/19/14, 8:04 PM
#1

Du har nog större chans att hitta ägaren om du skriver lite tydligare var katten finns, t ex namnet på närmaste stad.

Här finns fler tips på vad du bör göra:

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

IceTee
11/19/14, 10:54 PM
#2

En bit utanför Höganäs finns den, så den kan ha kommit lite var som helst ifrån då det är mitt ute på landet! Mest troligt skulle vara Jonstorp, men har den gått långt finns även Ingelsträde och Kattarp! Att lyckas ta sig över alla vägar är rätt imponerande!

Medarbetare på Skor iFokus

[[eskils_]]
11/19/14, 11:04 PM
#3

Ok bra, då skriver jag Höganäs-Jonstorp i rubriken så har vi preciserat lite mer.

IceTee
11/19/14, 11:22 PM
#4

Tack så mycket! 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

martdat
11/23/14, 10:57 AM
#5

försök annonsera hos de organisationer som finns nere i skåne . kks  tex.  och bild är alltid lättast .

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
IceTee
11/23/14, 8:50 PM
#7

När pojkvännen skulle ta bild hade den gått ut på promenad, och sen var han tvungen att åka till mig, så tidigast imorgon kan jag få en bild att lägga in! Katten är polisanmäld (och var det hela tiden), och enligt polisen fann ingen anmälning som stämmer in på katten i södra Sverige… 

Ska genast titta på länkarna!

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
11/23/14, 8:51 PM
#8

#6 hade reda sett alla de annonserna, och ingen var det minsta lik katten vi hittat, "vår" har precis samma teckning som Pussi-katten" i ansiktet (alltså att det vita går upp mot pannan)

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
11/29/14, 1:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är han!

Medarbetare på Skor iFokus

kattöga
11/29/14, 11:09 AM
#10

Hoppas att ni hittar ägare snart! Fin kille!

Kanske kan ni anmäla katten upphittad hos Djurskyddet Kullabygden? Och naturligtvis till andra kattorganisationer i närheten?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
11/29/14, 11:35 AM
#11

Nu är det åtta år sen ett antal katter försvann från Höganäs. Kan det vara en av dom katterna…….? Man vet ju inte, katter har hittat hem efter flera år……..
Här är en bild av en svartvit katt som är kopplad till artikeln (när man söker på Google iaf). Om den är väldigt lik den upphittade katten så kanske det är värt att försöka hitta kattägarna via tidningen?  Katterna i artikeln är id-märkta i öronen…….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: