Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 4562 ggr
elvirateng
11/12/14, 11:52 PM

Hässelby strand, Sthlm, katt strövandes

Hej nu när jag gick hem ca 23.30 såg jag en katt som strövade omkring ensam i hässelby strands centrum pcj sökte kontakt med alla som gick förbi. Den fööjde med mig en bit på vägen vid maltesholmsvägen ner mot badet.

Annons:
elvirateng
11/12/14, 11:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär ser den ut

stina_haraldsson@yahoo.se
11/13/14, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej Elvira,

Vad vänligt av dig att höra av dig och lägga upp en bild här. Katten på bilden är väldigt lik min katt Räven som försvann från Västertorp i Hägersten i juli i år. Det är ju ganska långt ifrån Hässelby, men har varit med om en gång tidigare att en katt vi hade hittades långt hemifrån. Har du någon möjlighet att ta fler foton, kolla om katten har en öronmärkning (J5846) eller ta in den så kan jag komma och kolla om det är Räven? Det vore jättesnällt och jag betalar gärna en slant för din hjälp. Jag nås lättast på stina_haraldsson@yahoo.se eller 0723-131740.

Vänliga hälsningar,

Stina Haraldsson

[[eskils_]]
11/13/14, 10:15 PM
#3

En slående likhet har denna katt med kissen Räven från Hägersten. Så roligt om det är han!!! Hoppas verkligen att du elvirateng kan kolla märkningen eller allra helst ta in honom snarast, så han kan få återförenas med sin matte! Håller tummarna.

Annars har du tips här om vad man kan göra när man hittat en hemlös katt:
http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

Upp till toppen
Annons: