Annons:
Etikett123-norrköping
Läst 6706 ggr
Wellcraft
10/20/14, 7:25 PM

Norrköping, Upphittad död katt

Hittade idag en död katt nära Oxelbergen.
Inte mycket kvar, lite skelett och en svart svans.

Finns det något jag  bör göra? I trakten finns det även ett x-antal hemlösa katter som dock matas och har tillsyn, så denna katt kan ha tillhört den lilla "kolonin".

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Uppkatten
10/20/14, 8:11 PM
#1

Informera katthemmen i närområdet "för kännedom". De brukar ha viss koll på efterlysta katter i området, men antagligen är det svårt att avgöra vilken katt det kan ha varit om bara svansen finns kvar… Sedan vore det bra om du kunde informera de som matar kolonin, ifall de saknar och söker efter någon av katterna. Man kan också lägga in en "upphittat-annons" på Facebook-sidor som "Vi längtar hem", "Bortsprungna katter - djur.id", "Missing Cats Sweden" etc, men som sagt så blir det nog svårt för en ev. djurägare att identifiera katten när det finns så lite att gå på.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Wellcraft
10/20/14, 8:24 PM
#2

#1 Tack!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

bymaruska
10/20/14, 10:00 PM
#3

Hej!

Tråkigt med katten :( men jag blev lite nyfiken om de övriga katterna. Är det en känd koloni med katter i området eller är katterna ägda av de som matar. Jag blir lite orolig nu inför vintern om det springer ett gäng katter ute och som kanske inte är kastrerade osv. Är katterna hemlösa måste man försöka lösa situationen för dem så det inte far illa nu när det börjar bli kallt. Tacksam om du kan informera mig vidare. //M-H

Wellcraft
10/20/14, 10:29 PM
#4

Hej!
Det är nog ingen känd koloni, vet inte ens vem som matar dem men matskålen står utanför något slags förråd.
Har enbart sett två katter där utanför, den ena är antagligen en hane med några ärr och den andra vet jag ej.
Hanen är svart/vit och den andra är gråtigre.
Inte spec skygga för människor, enbart om man försöker närma sig.

Ska kolla med personen som ställer ut maten nästa gång jag ser hen, alt sätta upp en lapp på förrådet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

bymaruska
10/21/14, 8:11 AM
#5

Det är smart kolla upp om de har en ägare.  Men det verkar lite skumt att sätta ut mat utomhus om det är ägda katter. När Du vet lite mer så hör av dig.

//M-H

Upp till toppen
Annons: