Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 6879 ggr
Saffran0Spice
2014-09-24 13:02

Uddevalla/VG - Katthem eller eldsjäl sökes

Nu sitter det en hankatt (igen) utanför och gapar efter mat, ingen verkar ta sig till känna om att äga honom och någon har börjat mata honom så han inte ska svälta.

Hyresbolaget är trött på alla dumpade katter som går här och jag försöker ännu en gång hjälpa dem att ''få bort'' ännu en katt.

Jag har talat med Tanumshede Katthem och de har ingen plats tyvärr, jag kan själv inte ta hand om katten och han står nu snart bokstavligen i skottzonen.

Jag söker ett katthem som har möjlighet att ta sig an en STOR röd hankatt med vita tecken (ser ut att vara okastrerad) med mycket trevligt och sällskapligt lynne - gillar även mindre hundar.

Katten har för tillfället fint hull, men behöver ett hem där han kan få kärlek, mat och allt annat han behöver!

Om någon finns där ute - katthem eller eldsjäl som kan tänka sig hjälpa till så hör gärna av er till mig via PM så kan jag hjälpa till att fånga in katten.
Då jag inte har Facebook så får den som vill gärna kopiera denna text och lägga upp om man vill.

Vi finns i närheten av Uddevalla

MVH
//Saffran

Annons:
[[eskils_]]
2014-09-24 14:45
#1

Klicka på Länkar här ovanför rubriken, och bläddra ner till Västra Götaland, så ser du att det finns 11 ytterligare katthem eller föreningar i länet. Kanske någon av dem kan hjälpa katten.

Har du kollat om han är öronmärkt eller chippad? Han kan ju ha en ägare som letar…

[[eskils_]]
2014-09-25 21:41
#2

Här finns allmänna råd för hur man kan göra när man hittat en katt:

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

Här är ett par ställen man söka efter ägaren på nätet:

http://www.hittakatten.info/

https://www.facebook.com/djuridkatter?fref=ts

På facebook kan du t ex söka på Polisen - djurärenden väst och Saknade husdjur i Vänersborg.

Jag skriver Uddevalla i rubriken, så syns det bättre. Hoppas katten kan få hjälp!

martdat
2014-09-26 21:02
#3

ja kontakta fler kattorgansationer i länkarna. Bra att du försöker hjälpa  honom :D

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Cert
2014-09-27 14:43
#4

#0 Fick du mitt senaste pm?

Saffran0Spice
2014-09-28 08:52
#5

#4 Ledsen att jag inte hört av mig - internet krångel…

Tyvärr så ville inte hyresbolag vänta, så nu är katten ''spårlöst borta'' och jag vet tyvärr inte vad som hänt =(
Har en aning, men inga bevis…

Tack för era hjälp iallafall!

Cert
2014-09-28 10:11
#6

ok, vad hemskt och tråkigt. Här fanns ju ett ledigt rum =(

Annons:
Saffran0Spice
2014-09-28 10:13
#7

#6 Ja, tackar verkligen för att du erbjöd er, önskar att vi hade hunnit =(

Cert
2014-09-28 10:20
#8

Hör av dig om han dyker upp igen…

Cert
2014-09-29 16:07
#9

Denna katt bekymrar mig, .Vet inte mer än vad som står i tråden. Men jag menar det. Jag har ett rum ledigt i min enorma lägenhet. Om någon behöver tak över huvudet.

Saffran0Spice
2014-09-29 16:11
#10

#9 Katten har inte synts till tyvärr - jag har en misstanke att han inte kommer ses igen då hyresbolaget gick ut med att de kommer ''åtgärda'' kattproblemen här i området (och då vaktmästaren är jägare så känns det ganska mörkt att katten bara skulle fått för sig att gå sin väg…)

Uppkatten
2014-09-29 17:53
#11

Men har de tillstånd att skjuta katter…??? Det får man ju inte göra riktigt hur som helst menar jag… Du kan inte prata med dem och höra efter om de sett till katten eller om de vet vart den tagit vägen?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Saffran0Spice
2014-09-29 21:31
#12

#11 Enligt bolaget så har ''katten antagligen gått på äventyr''
Så utan en kropp eller bevis kan jag inte göra mycket =(

Upp till toppen
Annons: