Annons:
Etikett12-östergötlands-län
Läst 5330 ggr
ewalov
2014-09-11 11:20

Ödeshög Katt som flyttat hem till mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vems är katten? Jag har ett torpställe 1 mil norr om Ödeshög, inte långt från Sättra Ängar. En ung honkatt som har varit hos mig i drygt 3 veckor. Hon är väldigt kelig och kontaktsökande och behöver ett hem. Har satt upp lapp i närmaste lanthandel och lagt brev i 40 brevlådor, men inget svar.  Jag kan inte ta hand om den,  och hoppas på att någon känner igen den, eller kanske kan ge den ett nytt hem?

Annons:
Maria29
2014-09-11 11:28
#1

Tipsar om den här sidan också där det kan finnas en ägare som söker. https://www.facebook.com/groups/217430388407160/?fref=ts

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Uppkatten
2014-09-11 12:17
#2

Vilken vacker katt!

Kontakta polisen på 11414 och anmäl henne som upphittad. Katten är sköldpaddsfärgad vilket kan vara bra att få med i anmälan, men det visste du säkert redan.

Ta med henne till veterinär som kan hjälpa dig att kolla om katten är id-märkt med ett chip under huden i nacken. Det är gratis att få detta kollat. Via en ev. ID-märkning kan man i bästa fall spåra kattens ägare i SKKs eller SVERAKs id-register.

Sätt ut en annons på Blockets efterlystsida om att du har hittat henne.

Sätt också ut en annons i lokaltidningen.

Ta kontakt med katthemmet 9 liv och berätta om situationen och be om hjälp och tips! Det är ett SVEKATT-anslutet katthem vilket är tryggt! Du kan också kolla om andra katthem har efterlystsidor/upphittatsidor där du kan leta efter kattens ägare.

Efterlys kattens ägare i olika Facebook-grupper för bortsprungna och upphittade katter, t ex "Vi längtar hem", "Bortsprungna katter - djurid", "Missing Cats Sweden" mfl.

Hoppas att du hittar hennes ägare! Det är extremt viktigt att hon inte blir kvar ute i hemlöshet nu när vintern är på väg!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2014-09-11 13:01
#3

Du har fått goda råd av Uppkatten. Hoppas du hittar ett hem till kissen!

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

maritamathiesen
2014-11-16 21:53
#4

Just precis den här katten är hos mig nu i centrala Ödeshög. Bor på min balkong till en ny ägare är hittad. Har kontaktat polisen också. Den missen har nog ej haft det lätt :(….men nu ska jag se till så hon får ett hem!!

Uppkatten
2014-11-16 22:14
#5

Så skönt att ni försöker ordna ett bra hem åt den här fina katt-flickan. Har ni kollat om hon är öron- eller chipmärkt? Det kan göras gratis hos veterinären. Håller tummarna för att det ordnar sig snabbt för henne! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: