Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 2246 ggr
småkryp
2014-09-08 15:20

En sida för alla katter?

Varför finns det inget ställe dit ALLA rapporterar försvunna/upphittade katter?! En polisanmälan, ev. med en annons på polisens hemsida, vore bra. Som det är nu så finns det MASSOR av olika sidor. Det är ett heltidsjobb att leta efter en försvunnen katt… Och jag tror att många "missas" för att man inte vet var man ska titta. Jag är djupt tacksam för alla sidor som finns, men de borde inte behövas. Jag förstår att polisen inte har tid, men det finns ju otroligt gott om människor som letar katter redan nu. Mitt förslag är att polisen öppnar en officiell "hittegods-sida" för katter (och andra försvunna djur). Den kan sen skötas av privatpersoner, som nu, men med allt samlat på samma ställe. "Kattpolisen" på riktigt. Eller finns det redan? Det handlar ju om levande varelser, som kanske inte klarar sig, och dessutom är ägarna ofta förtvivlade!

Annons:
Saffran0Spice
2014-09-08 15:28
#1

Om det ska skötas av privatpersoner så behöver ju inte polisen ha den sidan - dock kunde det ju vara bra om polisen hade en sida där de kunde lämna in all information angående just den biten =)

För håller med dig om att det finns många sidor och att det borde finnas en ''samlingsida'', det vore ju lite lättare än att det är 10 000 sidor att leta omkring på.

Uppkatten
2014-09-08 15:34
#2

Ett bra system är på G! (Dock inte genom polisens försorg).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Saffran0Spice
2014-09-08 15:35
#3

#2 vad bra! 👍

småkryp
2014-09-09 22:14
#4

#2 Låter spännande! Kan du avslöja nåt?

Uppkatten
2014-09-10 09:38
#5

#4 Återkommer så småningom om detta…!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

martdat
2014-09-12 06:12
#6

Ja det är välkommet. alltför många sidor och alltför beroende av internet om det är nu . alla är inte bekanta med hur man leta efter alla sidor eller ens äger en dator.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
KarinKallberg
2014-09-16 18:14
#7

Hej! 

Det FINNS redan en sight som fungerar bra och som är tänkt att bli ett gemensamt ställe för alla katter. Jag har gjort WWW.HITTAKATTEN.INFO sidan!

Man lägger själv in sin efterlysning eller hittekatt, och så kan man söka på län, färger mm. Man kan själv redigera i efterhand och kommentera. Påminnelse mail om uppdatera/tabort annonsen skickas efter x antal dagar, så att den inte ligger kvar om den inte är aktuell. Alla inlägg publiceras direkt på webben och till Facebook, där man kan dela bland andra grupper. 

Rekommendera och använd gärna den här sidan, som även fungerar i mobilen. Det är omöjligt att hitta alla grupper och webbsidor som har efterlysta/hittade katter så det skulle underlätta oerhört för alla om det bara fanns ett par ställen att behöva titta på. 

Jag är nyfiken på vad Uppkatten vet om för system, kanske vi kan göra ett samarbete?  /Karin

Nosen
2014-09-16 23:11
#8

hittadjur.se var jättebra när den vad igång!

Upp till toppen
Annons: