Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 11008 ggr
småkryp
9/7/14, 3:06 PM

Rågsved, Sthlm Katt bortsprungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lillan är tio år gammal. Hon är helt och hållet innekatt, men har varit ute på landet i sommar och tyvärr fått smak för jakt. Hon har smitit ut från vår lägenhet i Rågsved. Hon är svart med lite vita tecken, bl.a. en smal, sned strimma längs nosen, två vita baktassar och en liten hängmage (svart). Hon bär ett rött halsband som det står ett telefonnummer på (oläsligt?) och är tatuerad i örat

V3277

,

men det är tyvärr också väldigt otydligt. Hon är inte alls van vid utemiljön här i stan. Hon kan ingenting om andra utekatter, hundar, barn eller bilar. Jag tror att hon försvann någon gång onsdagen den 20 augusti, på dagen eller morgonen.

Annons:
Uppkatten
9/7/14, 9:53 PM
#1

Har ni haft mat ute åt henne? Letat ffa i skymning-mörker-gryning?

Anmäl på 11414 (polisen) att hon är bortsprungen.

Anmäl henne som saknad till id-registret.

Annonsera efter henne på Stockholms katthems hemsida under efterlysta katter.

Efterlys henne på Blockets efterlyst-sida.

Efterlys henne i olika Facebook-grupper som "Bortsprungna katter- Djur id", "Vi längtar hem", "Missing Cats Sweden" mfl.

Sätt upp MASSOR av efterlysningslappar minst 400 meter bortåt i varje riktning sett därifrån hon försvann.

Från vilken våning tog hon sig ut? För en katt som tar sig ut från 3-4 våningen föreligger stor skaderisk. Har hon haft en otydlig id-märkning kan det vara idé att mejla närbelägna veterinärmottagningar och höra om de har fått in henne.

Håller tummarna för att hon snart är hemma hos er igen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

småkryp
9/7/14, 10:09 PM
#2

Tack. Allt är gjort, utom kontakt med lokala veterinären. Jag ringer honom direkt på måndag.

småkryp
9/7/14, 10:12 PM
#3

Vi bor en halv trappa upp, så jag tror att hon klarade den biten. Men bilarna… :(

Uppkatten
9/7/14, 10:52 PM
#4

Har du varit i kontakt med samtliga katthem i Stockholm också? Är ID-märkningen dålig kan de ha svårt att hitta dig om de får in henne.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
9/7/14, 10:54 PM
#5

Tog hon sig ut på "jourtid" kan du behöva kontakta t ex jouröppna djursjukhus också över mejlen. En halv trappa upp låter inte som någon större skaderisk i sig, men som sagt: trafiken kan ju vara det.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

småkryp
9/8/14, 2:56 PM
#6

Tack. Jag ska kolla katthemmen igen, och kanske fler veterinärer.

Annons:
[[eskils_]]
9/9/14, 12:19 PM
#7

Andra ställen där du kan efterlysa din katt:

http://www.upphittat.se/upphittade_katter/upphittad_katt.php?typ=Upphittad&kategori=Djur&detaljerad_kategori=Katt&sida=hittegods

http://www.hittadjur.se/index.php?page=case&type=0&county=13&next=0       (landskap)

http://kattpolisen.ifokus.se/discussions/539c70eace12c405f000023e-soktips?discussions-4

http://www.hittakatten.info/

https://www.facebook.com/djuridkatter?fref=ts

Efterlys katten på katthemmens efterlystsidor, på Blockets efterlystsida, på olika facebook-grupper för bortsprungna och upphittade djur/katter, t ex Vi längtar hem, Missing Cats Sweden, Efterlysta djur, BortsprungnaUpphittade katter, Hjälp katter hitta hem igen, Försvunna Katter, Svarta katter, m fl.

småkryp
10/19/14, 10:28 PM
#8

✔ Lillan är fortfarande borta. Hon fyllde 11 år den 3 oktober 2014. Kom hem nu! Det har blivit kallt…

småkryp
10/19/14, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Porträtt på den förrymda innekatten Lillan från Rågsved, Stockholm.

småkryp
10/19/14, 10:57 PM
#10

Nej, jag lyckas inte lägga in bilden.

småkryp
10/19/14, 10:59 PM
#11

Lillan

småkryp
10/19/14, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Lillan

annebeate
10/19/14, 11:50 PM
#13

Kolla regelbundet hos polisen. Sätt in annons med bild och gärna med hittelön i tidningen på orten. Ni har kanske en gratistidning som delas ut till hushållen där ni bor. Be dem att sätta in en efterlysning på Lillan. Vet att lokaltidningar även gjort det gratis. Se till att efterlysningslappar finns uppe. Be Kattjouren att de lägger ut en efterlysning. Försök kolla upp om det finns platser där ni bor där katter samlas. Hoppas så ni snart finner Lillan välbehållen.

Annons:
småkryp
10/20/14, 2:54 AM
#14

Oj, då! Nu kommer bilderna…

[[eskils_]]
11/15/14, 4:45 PM
#15

Hur har det gått?

Är Lillans ID-märkning registrerad hos DjurID eller Sverak?

småkryp
12/6/14, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Lillans märkning är bara registrerad hos Kennelklubben (Djur-ID). Hon är fortfarande borta. Hon fyllde 11 år den 3 oktober.

[[eskils_]]
12/6/14, 7:56 PM
#17

Så tråkigt att hon fortfarande är borta!

Har du kryssat i rutan i Djur-ID att de får publicera dina kontaktuppgifter, för att en ev upphittare ska kunna se direkt vem som äger katten? I DjurID kan man också anmäla om katten är bortsprungen.

småkryp
3/28/15, 3:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Allt ovan är gjort. Hon är nu även registrerad i SVERAK. Och hon är fortfarande borta. Lillan, nu har du varit borta i över ett halvår. Dags att komma hem. Hur ska jag annars ta mig till Blåkulla i påsk?

Upp till toppen
Annons: