Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 2706 ggr
Chimney
2014-09-06 22:27

Försvunna katter

Hej!
Jag har knåpat och skapat en grupp för försvunna katter, som är tänkt att kunna fungera som ett index när någon hittar en katt utomhus.

Gruppen är menad för alla som letar efter sina katter, där de kan lägga upp en bild på sin katt i olika färggrupper. Detta för att underlätta för personer som har hittat en katt och som söker efter möjliga ägare.

Säg att du t.ex. har hittat en röd katt med något visst kännetecken, så kollar du bland alla foton på röda försvunna katter som någon saknar, och kanske, kanske lyckas vi tillsammans återförena katt och ägare.

Jag undrar därför om du/ni vill hjälpa mig sprida min grupp, för att göra så många som möjligt uppmärksamma på den, för att i sinom tid förhoppningsvis kunna skapa en mapp för återförenade ägare och katter.

https://www.facebook.com/groups/132014510307034/

Jag undrar även om det finns tips ni har till mig, som skulle göra sidan bättre. Exempelvis färger jag glömt som är ett absolut måste, om någon har en lista på tips om ens katt försvunnit, hur man efterlyser osv.

Alla synpunkter är bra synpunkter och jag uppskattar all hjälp som finns att få.

Mvh Laila - inte kattgalen, bara kattentusiast.

Annons:
Tarotstollan
2014-09-06 22:39
#1

Bra idé men jag har inte Facebook.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
2014-09-07 10:59
#2

Bra idé att ha en kattsöksajt ordnad efter katternas färger. Du kanske kunde ha en eller flera "färggrupper" för raskatter också. Även om det är sällsynt att de springer bort så händer det ju. 

Andra söksajter är ordnade geografiskt, dvs efter det område där katten försvann. Men en katt kan ju hoppa upp på ett lastbilsflak t ex och börja irra omkring i en helt annan del av landet. Därför kan det vara bra med en söksajt där man går direkt på färgen/utseendet.

Söktips m.m. finns här  till vänster under fliken Artiklar. Där kan du hämta idéer. Tror dock inte att du får skriva av dem i sin helhet.

Lycka till med gruppen! 🌺 Jag kommer att tipsa om den här.

Upp till toppen
Annons: