Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 4206 ggr
Scrudge
2014-09-03 20:16

SVENSHÖGEN Bortsprungen honkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt har vart bortsprungen drygt en och en halv vecka. Det är en bond katt hona, gråmelerad väldigt liten i storlek ca 5 år gammal. Tyvärr inget halsband då jag tog av det pg.a mycket fästingar. Hon har inga märkningar. Är en van utekatt!

Försvann i området Husebacken/Gullborgasjön/Svenshögen

Vill så gärna veta vad som hänt henne. All hjälp är tacksam

Ring: 0736699826 om ni sätt henne

Annons:
Uppkatten
2014-09-03 21:18
#1

Kastrerad?

Be grannar och andra att kolla igenom uthus, garage etc. Det är vanligare än man tror att katter blir instängda av misstag.

Kolla igenom det område där hon normalt vistas mkt noga, eftersom katter som skadas/insjuknar ute tenderar att gömma sig/ligga o trycka och de kan då behöva letas upp.

Anmäl till polisen på 114 14 att hon är bortsprungen.

Annonsera på olika Facebook-sidor t ex Vi längtar hem, Bortsprungna katter - Djur id, Missing Cats Sweden mfl.

Annonsera i lokaltidningen.

Sätt upp massor av efterlystlappar/lägg efterlystlappar i grannarnas brevlådor. Utöka ditt sökområde vart eftersom tiden går.

Sätt ut en annons på Blockets efterlystsida.

Sätt ut annons på katthemmens efterlystsidor.

Eftersom hon inte är id-märkt bör ni också överväga att mejla närbelägna katthem/veterinärmottagningar/djursjukhus och höra efter om de har fått in henne. Kommer hon in skadad till veterinär riskerar hon t ex att avlivas om de inte kan få tag på dig som kattägare inom kort.

Se till att ordna med ID-märkning och registrering så snart hon är tillbaka.

Håller tummarna för att hon snart är hemma igen!

Var ligger Svenshögen?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2014-09-03 21:22
#2

Här finns bra tips på vad du kan göra: http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

Är katten kastrerad? Om hon är det finns större chans att hon håller sig i närheten.

Gissar att Svenshögen ligger i Stenungsunds kommun i Västra Götaland.

Scrudge
2014-09-04 09:37
#3

Hon är kastrerad.

Anmälan till polisen är redan gjord och några andra sidor också! Har ingen facebook så det hjälper mig inte så mycket. men jag har letat överallt och även kollat runt hos grannar… spårlöst borta =(

Ja svenshögen ligger i stenungsunds kommun helt riktigt!

Uppkatten
2014-09-04 19:36
#4

Bra att hon är kastrerad! Då styrs hon inte av sina hormoner.

Jag skulle råda dig att skapa ett Facebook-konto tillfälligt som du enbart använder för att kunna efterlysa henne i olika facebookgrupper. Sedan behöver du ju aldrig mer använda ditt Facebook-konto mer om du inte vill det. Men väldigt många katter anmäls som efterlysta/upphittade den vägen och du når väldigt många människor runt om i landet. Vill du absolut inte själv gå med i Facebook ens tillfälligt så be någon kompis som har Facebook om hjälp.

Råder dig också att mejla veterinärmottagningar, katthem etc i närområdet och efterlysa henne eftersom hon är omärkt.

Dessutom bör du snarast sätta upp MASSOR av efterlysningslappar + lägga sådana i grannarnas brevlådor.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: