Annons:
Etikett201-gävle
Läst 4590 ggr
Katter2014
2014-08-03 10:31

HEMMA Gävle Vår hankatt Ceasar är försvunnen

Vår Ceasar försvann från Myråsvägen i Valbo natten mellan den 27-28 juli. Han är en grå Maine Coon och väger ca 7 kg. Rakad på magen. Han hade ett grått halsband med rött hjärta med namn och telefonnummer när han försvann. Han är ID-märkt och skygg. Har ni sett honom eller hört om honom kontakta oss på

(borttaget eftersom katten är hemma). / eskils, medarbetare

Maria Vieweg

Annons:
[[eskils_]]
2014-08-03 11:10
#1

Här finns tips på vad du kan göra: http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

Hur gammal är Ceasar? Är han kastrerad? Är han nyopererad eftersom han är rakad på magen?

Är hans ID-märkning registrerad hos Sverak eller DjurID? Med en registrering blir det lättare för en ev upphittare att finna ägaren.  Obs i DjurID måste man begära att man ska stå som synlig ägare, för att allmänheten ska kunna se vem som äger katten. Där kan man också anmäla när katten är bortsprungen.

Hoppas han kommer tillrätta!

Skriver ortsnamnet i rubriken, så syns det bättre.

Katter2014
2014-08-13 10:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej! Ceasar har kommit hem. Han kom igår, mager, trött och hungrig. 1 kg mindre katt. Inga fästingar så jag vet inte var han har varit någonstans, men på en långpromenad tror vi. Han finns med på DjurID, men inte Sverak, så nu ska jag skicka in dit också. Han är kastrerad och vi rakade honom på magen för att han får så mycket tovor och sen hade en stor fästing fastnat.

Maria Vieweg

[[eskils_]]
2014-08-13 12:16
#3

Härliga nyheter! 🙂 Tack för rapport och bild. Det var kanske tack vare att han är kastrerad som han inte gick så långt, så ni fick tillbaka honom innan han råkade illa ut.

Skriver HEMMA i rubriken.

Uppkatten
2014-08-13 16:52
#4

Kan han ha varit instängd någonstans? Ge honom små portioner mat men ofta, så att det inte blir för jobbigt för hans mage nu när han har varit på vift länge. Tag genast kontakt med veterinär om han verkar må dåligt/ha ont i magen. Svält är inte bra för katter, så ha koll nu så att han äter, dricker, kissar, bajsar o s v som han ska.

Härligt att han är hemma igen!!! 🎂🎈

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katter2014
2014-08-14 11:37
#5

Han är inte pigg i magen, har varit till veterinären och fixat skonkost. Men han får gå på lådan hela tiden och det är blött. Ska se hur han mår till kvällen om han får behålla maten bättre, annars måste vi ta han till veterinären.

Maria Vieweg

martdat
2014-08-18 20:47
#6

hoppas han blir bra i magen fort.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Tarotstollan
2014-08-22 23:11
#7

Hur har det gått?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: