Annons:
Etikett043-lund
Läst 5227 ggr
Isabellasss
2014-08-01 11:42

Hemma! Katt med sele i Lund.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej en annan person har också sett och fångat en bild på katten som går runt vårt området här i Norra LUnd: Norra Fäladen.  Jag har inte sett katten igår, det verkar att katten har sprungit längre bort från vårt gård nr. 17!

Personen som har sett katten med sele har lämnat följande  på Facebook : "Stötte precis på en förvirrad katt i sele utanför mig (norra fäladen) kom ganska nära men den vände. Vem saknar sin katt??"

Annons:
Uppkatten
2014-08-01 13:31
#1

Vore bra om katten fångades in + togs till veterinär för att kolla ev. chip/annan ID-märkning.

Katter bör inte ha sele på sig när de går ute eftersom de kan fastna.

Ring polisen och fråga om någon saknar en katt med det här utseendet + sele. Gör en anmälan om var katten finns någonstans.

Sätt upp MASSOR av lappar i området där ni efterlyser kattens ägare. Sätt upp lappar åtminstone 400 meter åt varje håll från där katten har setts. Lappa gärna ett ännu större område!

Lägg gärna ut en upphittat-annons på Blockets efterlystsida, samt på katthemmens upphittatsidor.

Vill minnas att annons om katten redan finns ute på facebook?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Isabellasss
2014-08-01 16:52
#2

Har fått upplysningen om en person i centrum av Lund som saknar en liknade katt. Väntar på hennes svar, har ringt flera gånger men inget svar from henne. Katten är mycket svår att fånga. Jag har fått också hjälp av grannarna som har katter och väntar på en kattbur som kan vi fånga den ! Jag har letat efter och lämnat mat åt den men jag har inte sett katten senast i onsdags kväll.

martdat
2014-08-01 20:33
#3

oj  till med sele.. den jag tänkte på var svart.. fixar till rubriken lite annars tror folk att de är din katt som försvunnit.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Isabellasss
2014-08-01 20:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Katten har hittat sin ägarinnan! Underbart att se hur lilla flickan kallade på sin katt och katten sprang till henne! Jag är super lycklig! Tack alla  ni som kommenterade och gav råd!

annebeate
2014-08-01 21:10
#5

Underbart!😊

Upp till toppen
Annons: