Annons:
Etikett231-umeå
Läst 2133 ggr
Cat.j
2014-07-31 07:33

HEMMA Umeå Minns ni Malte

Hej 

Minns ni Malte som försvann och var borta över en månad. 

Upphittades uttorkad av personal på Swesafe i Umeå. 

Det var min dotter och hennes man som satte in en annons på blocket. Malte kom vinglande framför dörren vid Swesafe i Umeå de kontaktade polisen som upptäckte annonsen på blocket.

Malte är nu hemma på sin ursprungliga plats i Nordmaling, på hemmaplan, kan springa lös och är nu hur lycklig som helst.

När han försvann frödde han öronsnibbarna, men det syns inte så mycket. Malte har flyttat runt lite under sitt 16 åriga liv (snart 17 år) - Nordmaling, Uppsala, Umeå, Nordmaling.

 Malte trivdes aldrig i lägenhet och i koppel eller sele, Nu får han äntligen vara fri och lycklig där han en gång föddes. Där han lätt hittar hem.

En fantastisk katt - kommer ihåg folk. Förra helgen skickade jag lite kattgodis till honom.

Cat,j

Annons:
Tina Harjula
2014-07-31 08:38
#1

Hej

Det är kul att höra, ger mig en gnutta hopp att min ska komma hem.

Tina

Uppkatten
2014-07-31 09:29
#2

Jodå, nog minns jag Malte ❤️

Vad härligt att höra ifrån er/honom igen och att han har det bra!

Man undrar ofta hur det gick för katterna efter att de återfanns, och berättelser som den här ger andra ledsna och oroliga kattägare hopp!

Tack för att du berättade, och hälsa till Malte nästa gång du har kontakt med honom!!! HjärtaMan blir väldigt engagerad i många av de "katt-sök" man följer 🙂.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2014-07-31 10:27
#3

Tack för att du berättade, verkligen roligt att höra!! 🙂

Skriver HEMMA och ortsnamnet i rubriken för ordningens skull.

Upp till toppen
Annons: