Annons:
Etikett093-borås
Läst 2959 ggr
nilma
2014-07-07 06:01

HEMMA Borås Vår Elvis är borta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade för 45 minuter sedan av att mannen frågade om jag hade öppnat ett fönster. Det hade jag inte men på något mirakulöst sätt stod det på glänt och den ena katten, Elvis, saknades. Vi antar förstås att han har hoppat ut men vi bor på tredje våning. Mannen har gått runt där nere en stund men vi varken ser eller hör någonting.

Vad ska vi göra? Vore tacksam för hjälp!

Elvis är röd/vit, snart 5 år gammal och bor på Kristineberg i Borås.

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

Annons:
annebeate
2014-07-07 11:19
#1

Leta ute efter honom. Så viktigt. Kolla noga buskage.Han kan ligga och trycka helt nära och han kan vara skadad. Upp snabbt med efterlysningslappar med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Be omkringboende kolla förråd m m. Anmäl honom som försvunnen hos polisen, tel 114 14.

nilma
2014-07-07 11:40
#2

Allt det är gjort och mannen är fortfarande ute och letar. Hoppas han kommer fram!

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

annebeate
2014-07-07 12:12
#3

Elvis kan vara mycket rädd nu och därför inte kommer fram så ju fler som vet desto bättre. Det kan m a o behövas mycket letande. Såväl när det är ljust som mörkt. Även bra att sätta fram mat.

nilma
2014-07-07 12:48
#4

Han är hittad!

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

kattöga
2014-07-07 12:56
#5

Åh vad Skönt! Jag hoppas att hsn inte är Skadad!? Berätta gärna mer när du får tid?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

nilma
2014-07-07 13:16
#6

Nej, han verkar inte skadad. En tant i grannhuset ringde och sa att hon hade sett honom så vi hittade honom i en buske, såg helt skärrad ut men verkar som sagt inte ha ont någonstans. Bör vi åka in till djursjukhuset ändå?

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

Annons:
annebeate
2014-07-07 15:29
#7

Jag tycker absolut ni ska till veterinär. Elvis kan ha skadats utan att ni kan upptäckta det. Tex frakturer och spräckt urinblåsa när han nådde marken. Veterinär råder en på nätet att söka veterinär vid fall från fönster.

Upp till toppen
Annons: