Annons:
Etikett03-hemma
Läst 3713 ggr
UnserZukunft
6/6/14, 9:12 PM

Perstorp Upphittad katt 5.6.2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försvunnen katt? Norra Skåne - Centrala Perstorp.

Idag (5.6.2014) mjau:ades det ivrigt utanför huvudentrén till ens hus. En kattunge satt utanför och kallade på ens uppmärksamhet!

Färg: Svart.

Ålder: Inte mer än året gammal, om ens det.

Mått & Vikt: Höjd - Ca 20cm (tass till mankhöjd). Längd - 30-35cm (ända till ända). Vikt - Par kg, 2-3kg(?).

Beteende: Mysmonster! Kontaktsökande och oerhört kelig. Spinner högt.

Övrigt: Ser hel och ren ut. Fin i pälsen, inga synliga skador, inget att anmärka på fysiskt/psykiskt. Ej chip eller halsband.

Varken jag eller grannarna har sett katten här förut - den syntes först idag förmiddags! Pratade nyss med en granne på ovanvåningen, de kände inte igen katten och undrade om han bodde hos mig (jag frågade de om han bodde hos de). Verkar vara en nyinflyttad kattunge. Övriga katter och hundar i byn känner en igen rätt lätt, men inte han här. Bor i ett litet bostadsområde, så vet vilka som har djur inneboende och inte, här verkar det inte vara någon som haft katt.

Jag är tveksam om den är övergiven. Med tanke på plötsliga uppdykandet och att en fann en nedpissad/skiten brödtråg inne i soprummet igår (som fungerat som katt/hundtoa) eftermiddags, så tänkte jag kolla med folk om de vet varthän katten bor (så den INTE är övergiven dylikt).

Tog ingen bild förut, men ska och sätta upp. Jag har inte Facebook dylikt, så om folk vill sprida nyheten bland djurvänliga sidor där, varsegod. :)

/A.

UPPDATERING 6/6:

Missen syntes idag med utanför husverandan. Grannens hund tyckte det inte var OK att en oinbjuden katt hoppade upp i husses/mattes fåtölj, så katzen hoppade över till ens uppfart. Satt en stund med hen (hane förmodligen) och pratade. Hur kelig som helst! Inte sett några lappar/eller hört om någon som saknar en kattunge i byn eller runtomkring. Ska leta vidare. Inte haft tillgång till skrivare förrän nu, så blir väl sätta upp par lappar under kvällen.

Tagit par bilder av hen idag, se nedan.

EDIT: OBS, chip vet jag inget om, det var en felskrivning. Det jag menade var tatuering på örat.

**För bilder, se denna tråd på hittekatter.ifokus!
**

Homofiler i alla klubbar, förenen er.

Annons:
martdat
6/8/14, 11:06 PM
#1

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: