Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 6295 ggr
Saffran0Spice
2014-05-10 10:41

Änglakatt Ruben övergiven hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Jag har en övergiven hankatt i mitt område och efter att ha väntat på plats hos djurskyddet i över 6 månader så vänder jag mig nu hit och frågar om någon finns som kan hjälpa till?

Katten det gäller är en äldre (8-10år kanske), kastrerad hankatt, väldigt liten i storleken. Han är korthårig, men i behov av att rakas på sina ställen pga tovor och ingrodd smuts i pälsen.

Ruben (som jag kallar honom) är snäll och väldigt försiktig innan han accepterar dig, men sedan vill han gärna ha massa kärlek och mat!
Han tycker inte om att bli upplyft, men accepterar det när han accepterat dig. Han verkar vara en hundvan katt då han gärna hälsar på min lilla hund när vi träffas ute.

Ruben har bott utomhus nästan 24/7 de sista 2 åren och han är nu verkligen i behov av ett hem och omvårdnad.

Jag har varit i kontakt med x antal katthem och alla har fullt, djurskyddet erbjöd en plats men fick tyvärr in ett jätte ärende från polisen och enligt kontrakt med dem så måste djurskyddet då sätta dessa katter före Ruben. Detta har gjort att hans väntetid nu varit ca 6 månader och det verkar inte bli plats inom snar framtid.

Då jag själv har två katter som inte accepterar andra så kan jag inte ta Ruben själv, men jag ser till honom varje dag och försöker ge mat när jag har möjlighet - uppenbart är att inte jag bara matar då Ruben inte är ett skelett!

Om du har möjlighet att hjälpa Ruben och bor i närheten av Uddevalla-Munkedal-Lysekil-Trollhättan så skicka gärna ett PM till mig!

Annons:
Saffran0Spice
2014-05-13 14:47
#1

Ruben är nu inbokad på ett katthem senare i Maj.

Saffran0Spice
2014-05-24 08:52
#2

Idag ska Ruben fångas in!

Vi håller tummarna att han kommer fram ikväll som han gjort i 2 veckor nu för att få mat - så jag kan ta honom.

Imorgon kommer djurskyddet och Rubens nya liv kan börja =)

Lol V Stein
2014-05-24 19:02
#3

Håller alla tummar jag har för att det går vägen!

Saffran0Spice
2014-05-25 17:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ruben är nu infångad och väntar på djurskyddets ankomst runt kl 19 😃

annebeate
2014-05-25 19:28
#5

Underbart! ❤️

Saffran0Spice
2014-05-25 20:00
#6

Ruben har nu blivit hämtad av djurskyddet och är påväg mot en bättre framtid!

På tisdag skall han undersökas av veterinären och där kommer hans öde att avgöras - tyvärr om veterinären hittar något allvarligt fel på honom så kommer beslutet tas att låta honom somna in. Annars är hans framtidsutsikter för adoptering mycket goda då han visade djurskyddet direkt sin underbara charm och sitt lugn för omvärlden.

Vi önskar Ruben en trevlig framtid och att han snabbt får en egen underbar familj Hjärta

Annons:
annebeate
2014-05-26 00:51
#7

Jag hoppas du Saffran0Spice kollar upp och meddelar oss hur det går med Ruben. Hoppas att han har all framtid framför sig.

Saffran0Spice
2014-05-26 08:45
#8

#7 Absolut, jag har mail m.m. till den som ansvarar för Ruben nu, så jag ska höra av mig titt som tätt och se hur det går för honom ^^

annebeate
2014-05-29 23:36
#9

Hur har det gått för Ruben hos veterinären?

Saffran0Spice
2014-05-30 08:30
#10

#9 Än har jag inte hört något från dem - men ska maila idag och höra mig för ^^

martdat
2014-05-30 09:10
#11

:D

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Saffran0Spice
2014-05-30 13:39
#12

Nu har jag fått lite uppdatering om Ruben!

Han är hemskt lycklig över att fått komma in och njuter av att kunna sova varmt och få maten serverad. Han beter sig som ''den perfekta innekatten'' och går på lådan, umgås med andra katter och är otroligt kelsjuk. Tyvärr har han inte hunnit komma till en veterinär pga långhelgen men tid är inbokad.

Han har charmat hela personalen och även en av personalens hundar ^^

Dom har upptäckt att han sover väldigt djupt, och är sliten och stel i kroppen - men detta beror antagligen på hög ålder och hårt liv. Vad djurskyddet anser så har han mycket stora chanser att ganska snart få en egen familj! 🥳

Saffran0Spice
2014-06-15 11:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Tråkiga nyheter

Efter ett besök hos veterinären konstaterades att Ruben hade väldigt svåra reumatiska problem i sina bakben och höfter. Han hade även ett magvirus och trots antibiotikakur så blev Ruben bara sämre.
Så det beslutades att Ruben skulle få somna in och detta fick han lugnt göra 5 Juni.

Tyvärr fick Ruben aldrig ett nytt hem, men han fick mycket kärlek och omsorg på katthemmet under sin sista tid iallafall 🌺

Vi kommer alltid komma ihåg lille Ruben som kämpade så hårt.
Vila i frid nu lille gubben ❤️

Annons:
annebeate
2014-06-15 17:50
#14

Sötaste lille Ruben❤️❤️❤️

Upp till toppen
Annons: