Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 3163 ggr
LotLar
4/22/14, 12:56 PM

HEMMA Ö Strö utanför Eslöv, katten James

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade James är borta sedan februari. James försvann från Ö Strö utanför Eslöv.

Han var hemma en dag och sen har han varit försvunnen sen i början av mars.

Han är en grå långhårig med vit haklapp och vita tassar

James är kastrerad och ID märkt.

Väldigt tillgiven

Har du sett honom?

Snälla hör av dig till mig på Telefon:

(tel.nr borttaget eftersom katten är hemma). / eskils, medarbetare

Annons:
annebeate
4/23/14, 6:55 AM
#1

Var i Sverige försvann han?

LotLar
4/23/14, 12:22 PM
#2

Ber om ursäkt att jag har missat var i Sverige James försvann. Jag har bett iFokus att skriva in detta.

Men James försvann från Ö Strö utanför Eslöv.

Uppkatten
4/23/14, 5:30 PM
#3

Har han alltså först varit försvunnen, sedan kommit hem en dag och sedan försvunnit igen? Du tror inte att han har fixat dubbelt boende…? Det är ju något som förekommer då och då… Har du satt upp ordentligt med efterlysningslappar i närområdet (t ex ett par kilometer i varje riktning sett hemifrån), lagt efterlysningslappar i brevlådor, satt upp lappar i mataffärer, annonserat på Blocket, i lokaltidningen, kontaktat polisen på 114 14, anmält katten som bortsprungen till ID-registret o s v? Har han en tydlig ID-märkning d v s kan den som hittar katten hitta er via ID-märkningen, eller är märkningen svårtydd? Testa också olika facebook-sidor för efterlysning av djur, katthemmens sidor för efterlysta och upphittade djur mm. Hoppas att han snart är hemma hos er igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
4/23/14, 5:37 PM
#4

Uppkatten har lämnat bra råd. Följ dem.

martdat
4/23/14, 7:44 PM
#5

Jag har fixat rubriken nu ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LotLar
4/24/14, 8:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Efter en lång tid av saknad. Är min älskade James hemma igen. Vi körde runt i gårkväll när det började skymma (vilket jag läste på denna hemsidan att man skulle göra) Jag kallade på honom vid några gårdar som ligger 300m från vårt hem. Precis när vi skulle köra därifrån, så dök han plötsligt upp från ingenstans. Han lade sig bara ner och väntade på att jag skulle hämta honom. Han spann och jäspade omvartannat när jag plockade fästingar och klippte bort en del av hans tover i pälsen. Hela natten har han sovit gott hos mig i sängen.

 Jag som har gjort allt genom att knacka dörr på alla hus, lagt lappar med foto i brevlådor, ringt runt mina grannar och varit och kallat på honom varje dag efter jobbet. Det är en obeskrivlig känsla att jag äntligen har honom hemma igen. Min älskade James pojke.

Ett stort Tack till er som har gett stöd och tips på hur jag skulle hitta James.

Jätte goo kram till er alla.

Annons:
annebeate
4/24/14, 11:06 AM
#7

❤️

Uppkatten
4/24/14, 3:47 PM
#8

Härligt!

Håll honom inomhus nu en tid så att han "landar" där hemma igen. Om han är mager så ger ni honom små portioner mat men ofta så att magen försiktigt vänjs vid mat igen, men kanske har han jagat och på så sätt kunnat skaffa sig mat under den här tiden?

Ja, nu vet du ju förmodligen var du ska leta nästa gång han försvinner 😉. Jag tycker att du ska prata med de som bor vid de där gårdarna så att de kan ringa dig om han dyker upp där igen.

Men som sagt, håll honom gärna inne nu en tid (om det är möjligt) så att han får klart för sig var han hör hemma.

Se till att njuta av varandra nu! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

martdat
4/24/14, 7:32 PM
#9

underbart :D

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: