Annons:
Etikett181-uppsala-city
Läst 4080 ggr
Charlotte_82
2014-04-14 15:51

HEMMA Uppsala Morris försvann

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår kastrerade hankatt, Morris, försvann från sitt hem på Ymergatan i Fålhagen söndagen den 13 april. Morris är chipmärkt och registrerad. Dessutom har han ett färgglatt halsband på sig ( om han inte har tappat det under den tid han varit borta). Han är två år, spräcklig med vita tassar och ganska van utekatt. Han är bara ute dagtid när vi är hemma, men aldrig annars och han kommer alltid in på kvällarna.

Om ni vet något eller hittar honom, hör av er så snart som möjligttill mig,

(tel.nr borttaget eftersom katten är hemma). / eskils, medarbetare

Hittelön utlovas!

/Charlotte

Annons:
Uppkatten
2014-04-14 17:01
#1

Kontakta polisen på 114 14 och anmäl honom som bortsprungen. Kontakta id-registret och anmäl honom som bortsprungen. Efterlys honom via Uppsala katthem/Föreningen Samvetet, gå in under "privata kattannonser" på deras hemsida så kan du läsa om hur man gör. Tapetsera hela området med efterlysningslappar. Börja med ett sökområde som sträcker sig 400 meter i varje riktning sett från platsen där han försvann. Ha ett bra foto på katten med på lapparna och utlova hittelön. Utöka sedan sökområdet vart eftersom tiden går. Sök av källare, tvättstugor, vindar, garage, uthus mm i området. Be grannar och andra som rör sig i området att hålla ögonen öppna! Det är vanligare än vad man tror att katter blir inlåsta av misstag! Annonsera på Blocket, på olika facebook-sidor för efterlysta djur mm. En annons i UNT kan också vara till nytta! Jättebra att han är chippad och registrerad, finns det även telefonnummer på halsbandet? (tyvärr finns det ju fortfarande många som inte vet om att katter kan vara chippade). Spontant kan jag tänka mig att folk tror att katten är ute av misstag när det gäller Ymergatan, och att någon kan ha tagit in den. Det är ju rätt mycket gator och trafik där i området om jag inte missminner mig. Håller tummarna för att han snart är hemma igen!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Charlotte_82
2014-04-14 17:29
#2

Tack, vi ska efterlysa honom på olika sätt direkt!

Vi har satt upp lappar överallt under dagen och ska nu börja knacka dörr/stoppa lappar i brevlådor. Jag har letat överallt men hittar honom inte så jag tror han kan vara instängd någonstans.

Ja, det finns telefonnummer på halsbandet. Det gäller bara att hoppas han har det kvar, men å andra sidan har han aldrig tappat något halsband tidigare.

Vi bor allra längst upp på Ymergatan, precis bredvid villa- och radhusområdena. Här är det många katter som är ute, jag har sett sex stycken bara idag när jag har varit ute och letat, men tyvärr var ju inte Morris en av dem.

Tack! Vi får verkligen hoppas på det!

Charlotte_82
2014-04-16 22:15
#3

Morris är hemma igen, vi hittade honom i en källare! Så nu undrar jag hur jag tar bort min annons…

Uppkatten
2014-04-17 06:47
#4

Härligt!!! Grattis!!! Du behöver inte ta bort annonsen, sajtvärden kommer att skriva "hemma" i rubriken inom kort, så vet folk (som sett annonsen och håller ögonen öppna) att han är hemma igen. Njut av varandra nu!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
2014-04-17 07:51
#5

Underbart!🙂 Att Morris återfanns inger hopp för andra som söker efter sin katt.

martdat
2014-04-17 08:53
#6

fixar detta :D

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: