Annons:
Etikett153-eskilstuna
Läst 7166 ggr
jossan_65
2014-04-07 18:32

HEMMA! Eskilstuna Kitty borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kitty har varit borta i två veckor. Hon är liten med ett gråblått och ett gulbrunt öga. Vit bringa, rosa nos och liten knorr på svansen. Hon är tatuerad i örat.

Tack!

(tel.nr borttaget eftersom katten är hemma). / eskils, medarbetare

Annons:
AgnetaB
2014-04-07 18:37
#1

Vart i Eskilstuna?

jossan_65
2014-04-07 19:17
#2

Nära Myrtorp, Gillbergavägen, du vet nära Lidl. Men hon har stuckit iväg förut och hittats nära Parken Zoo!

AgnetaB
2014-04-07 20:18
#3

ok tänkte bara om jag såg henne o kan hålla ögonen öppna

jossan_65
2014-04-08 19:12
#4

Tack! Vi ska nog hänga upp affischer, känns dock lite onödigt ibland då hon är tatuerad. Fast vissa kanske inte vet var man ska titta.

AgnetaB
2014-04-08 20:34
#5

är väl bra o sätta upp lappar med bild på affärer, lyktstolpar mm. Stenbygård kanske sett henne också , är ju ej så långt från parken.

Uppkatten
2014-04-09 07:10
#6

Du bör tapetsera med efterlysningslappar!!! Även om hon är id-märkt så vet ju inte folk att hon är bortsprungen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
annebeate
2014-04-09 12:23
#7

Jätteviktigt att " tapetsera" området med lappar.Lägg också lappar i brevlådor, flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Locka med hittelön. Anmäl henne försvunnen hos polisen, tel 114 14. Fortsätt leta aktivt ute efter henne. Be omkringboende kolla sina förråd m m .så hon inte blivit instängd. Vad ni gör den första tiden kan vara helt avgörande!

jossan_65
2014-04-10 10:47
#8

Tack för tips. Jag har en känsla av att hon har sökt sig till Barva, där hon växte upp. Hon saknade verkligen landet. Mycket sorgligt, tycker inte utekatter ska behöva bo i stan, i lägenhet, de saknar ju alltid den vilda naturen så fort de fått ströva fritt -- men flickorna och jag hade inget val. Hon jamar och jamar när hon vill ut. Du har rätt -- folk kanske inte vet att hon är bortsprungen!

AgnetaB
2014-04-10 12:04
#9

Därför ska man aldrig vänja katter o vara ute själva tycker jag då det ofta står katten mår dåligt då de flyttat till lägenhet. Däremot kan man ju näta in sin balkong så de kan gå ut på den o jag går med mina i sele varje dag. Bor man mitt i stan kanske man måste åka iväg o promenera med dem.

ja du får annonsera o ju längre tiden går så kanske hon tar sig längre bort el håller sig i området, svårt o säga

Om hon är oddeyed så är hon ju enkel o känna igen på nära håll iaf.

annebeate
2014-04-10 12:42
#10

Det gäller nu att snabbt få upp lappar och följa övriga tips du fått. Barva ligger väl öster om Eskilstuna så lappa längs sträckan dit också. Hoppas ni mycket snart får tips så ni finner henne välbehållen. Sprid också till alla ni träffar och känner förtroende för att hon är försvunnen. Ju fler som vet desto större chans att finna henne. Omgivningen kan ju inte av sig själv veta att hon är försvunnen!

jossan_65
2014-04-21 12:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hej allesammans!

Tack för vidare goda råd. Igår tipsade mig grannbarnen här i Myrtorp om att en granne i ett annat hyreshus har katten inlåst hos sig. När barnen kommer och vill leka med dennes barn ser de Kitty, hon försöker ta sig ut. Hon vantrivs ju och saknar oss.

När jag frågade dem igår så började de skrika på mig och sa att barnen hade sett katten när de hade tagit in henne till sig två gånger tidigare.

Han och hans fru har stulit henne två gånger förut och kommit hit och skrikit på mig och terroriserat mig och mina små flickor för att hon "verkade frusen" (katter gillar som bekant att tigga mat hos främlingar och någon hade släppt in henne i deras trappuppgång).

Jag har nu polisanmält incidenten och hoppas att de ger ifrån sig Kitty när polisen kommer och knackar på dörren.

Jag har misstänkt dessa grannar hela tiden och tittat upp mot deras fönster. Aldrig ser jag Kitty, och barnen berättade att de brukar stänga in henne i ett rum utan fönster. De håller henne kidnappad!

SNÄLLA HJÄLP MIG SÅ JAG VET VAD JAG SKA GÖRA! Tack snälla!

jossan_65
2014-04-21 12:58
#12

Vad gäller att vänja henne inomhus har hon ju nu vant sig. Vi har försökt gå med henne i sele men hon lägger sig bara. Har även försökt ha henne inne och släppa ut henne på balkongen ibland. Men hon börjar jama hela hela tiden efter vi hållit henne inne i två veckor.

*MEN: ni har rätt, nu har jag råd att köpa hönsgaller. Jag är student och ensamstående mamma och vi hade bara 10 kr på kontot förut…*

AgnetaB
2014-04-21 13:20
#13

vad säger du, har grannen stulit katten? 

har du fått tillbaks henne nu då?

Annons:
jossan_65
2014-04-21 14:31
#14

Hej! 

Nej, det är det som är det stora problemet! Han bara gapar och skriker på mig (han bor i ett hyreshus i närheten) och terroriserar mig, jag kommer ingen vart med den människan. Han är så himla aggressiv och jag -- jag är rädd för honom! Jag har polisanmält och de ska besluta hur de ska sköta det här. Han har ju stulit vår katt! 

Polisen sa att de skulle knacka på och fråga om han hade Kitty. Men han kommer nog bara neka…jag ber till himlavarelserna och kattgudarna att se till att hon kommer tillrätta. Skicka era goda tankar!

Ni hade rätt…den här Kitty, hon är alldeles för kelen, jag var alltid rädd att någon skulle ta henne, för hon litar på alla och är bara för söt och snäll. Och nu har det hänt!

Nu ska flickorna och jag ut i solen och försöka glömma det här…och vi hoppas att polisen hjälper till.

jossan_65
2014-04-21 14:39
#15

 --- och om vi nu får tillbaka henne kan ni lita på att hönsgallret åker upp! Har  äntligen fått lite pengar, fattig som jag är…

martdat
2014-04-22 07:48
#16

vilken soppa. Hoppas att polisen kommer fort. Ring igen och be dem följa med dig. En vän till mig här i Växjö fick sin katt kidnappad på samma sätt och där kom polisen på en gång och talade om för han som stulit att lämnar han inte katten ögonblickligen så skriver de en anmälan på det hela,  Han lämnade ifrån sig katten tillslut,

När du fått hem kissen så bör du ju hålla henne inomhus tycker jag. eller flytta.

All lycka till och uppdatera gärna hur det går,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

jossan_65
2014-04-24 18:24
#17

Tack! Polisen ringde idag angående anmälan men jag hade mobilen avstängd pga kurs. Dock ska jag ringa omgående imorgon!

Jag satte upp affischer i trappuppgången till den misstänkte kidnapparen. Där stod bl a att kattstöld är åtalbart. Idag fann jag en lapp på dörren till vårt hyreshus där det stod:

Kitty har setts vid Esbjergsgatan 5 och på parkeringen.

Barnen blev utom sig av glädje och jag med. Men så kom vi ju alla på att det kunde ha varit kidnapparna som skrev lappen. Det fanns inget namn och inget nummer på den. I och för sig hade jag skrivit att alla tips föräras med anonymitet. Detta fann jag viktigt då denne man har stor makt här i området och spatserar omkring och talar högt med alla grannar, forcerar skratt och skämt osv när jag är i närheten.

Jag har uppriktigt sagt funderat på att flytta. Det här är bara för mycket! Grannar ska ju vara vänliga och respektera varann!

Vad tycker ni jag ska göra? Fortsätta med anmälan? Om de nu släppte ut henne har Kitty säkert mycket att ta igen …. hon är nog ute och jagar och njuter av våren. Jag ska fortsätta tapetsera i den större nejden ifall hon nu skulle vandra iväg. Jag tror hon har blivit "shell shocked" av att vara inlåst så länge…

Ändå kan jag inte släppa tanken att det är kidnapparna som satte upp lappen. Om det nu är det så kommer ändå polisen att hitta katten. Om det inte är det så har jag i alla fall efterlyst henne och gjort allt jag kan. Polisen behöver ju inte veta att någon satte upp lappen.

Eller vad tycker ni?

jossan_65
2014-04-24 18:43
#18

En till fråga: Hur visste din vän att det var just den personen som hade kidnappat katten? Fanns det vuxna vittnen? Det är det som är problemet här -- att det inte finns några vittnen (åtminstone inga som får vittna för sina föräldrar!). Barnens föräldrar blev arga på mig när jag bett dem om hjälp…jag tänkte gillra en fälla så att barnen kunde knacka på och så springer Kitty ut och då kommer jag uppför trappen. Men det var inte särskilt populärt bland en förälder, som genast sms:ade mig och sa att jag inte ska beblanda mig med hennes barn. Och sedan talade hon prompt med kattmannen, trots att hon sa att hon inte känner honom! Hon skrev att han "blev mycket upprörd och vill tala med mig". Så han visste ju att jag skulle konfrontera honom. Men när jag närmade mig honom så vände han ryggen till och gick därifrån … vilket man ju inte gör om man är oskyldig. En till sak han hade sagt till denna idiotiska kvinna var att jag borde leta i Tuna Park eftersom hon brukar springa omkring där och han har sett henne där förut…som om Kitty skulle gilla att shoppa! (Det är ett gigantiskt shoppingcentrum.) Det verkar som om han ville dra uppmärksamheten ifrån sig själv, eller vad tycker ni? Det är ju en typisk distraheringsmanöver. Dessutom hade han väl nämnt det till mig när jag kom för att prata med honom, eller hur? Han som är så fäst vid katten torde ju ha sprungit efter henne om han såg henne där i Tuna Park. 

Nåja. Nu vet vi i alla fall att hon lever!

jossan_65
2014-04-24 19:12
#19

HON ÄR TILLBAKA!!!!! Ni kan tänka er vad glada vi är! Kidnapparna blev nog rädda!

martdat
2014-04-24 19:35
#20

Hittade ni henne ute eller ? Min Kompisfattade direkt misstankar och gick o ringde på dörren. varav tjuvarna sa att de inte tänkte lämna igen katen,. Håll henne inne nu…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
AgnetaB
2014-04-25 16:17
#21

Herejösses verkar ju helt sjukt alltihopa! jag skulle ej ha min katt ute överhuvudtaget bla pga sådant här o nästa gång kanske ni ej ha sådan tur utan värre saker händer. Sedan skulle jag flytta, verkar ju vara ett märkligt ställe att bo på.

jossan_65
2014-04-29 12:05
#22

Hej,

Ja vi hittade henne ute. De såg förmodligen skyltarna och släppte ut henne. Det var några grannar som hittade henne nästa dag!

Tack för goda råd!

Josefine

Upp till toppen
Annons: