Annons:
Etikett192-falun
Läst 2915 ggr
Ela76
4/3/14, 8:14 PM

Bergsgåden/Falun: katten Kajsa är försvunnen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår katt, Kajsa, försvann hemifrån den 30/3. Hon är en liten bondkatt, sköldpaddsfärgad, korthårig, steriliserad och id-märkt: 66JB.

Hon är van att vara ute, men kommer hem varje kväll. Hon är orädd och social. Då vi bor på landet är vi oroliga att hon blivit tagen av något djur, men hoppas bara på att hon blivit skrämd, sprungit bort och inte hittat hem igen.

Om ni vet något eller hittar henne, hör av er så snart som möjligt! Hittelön utlovas!

Tack för hjälpen på förhand!

//Mikaela 070-439 60 73

Annons:
sletten93
4/4/14, 7:28 PM
#1

I den här annonsen står det många bra tips:
http://kattpolisen.ifokus.se/discussions/5335c6a98e0e7450f4001e73-ung-hankatt-forsvunnen-i-gavle-rip?discussions-1

(i kommentarsfältet)

Och av egen erfarenhet så kan jag säga att blocket och framförallt tidningsannons är ett mycket bra sätt för att sprida informationen. Jag hade haft ett flertal annonser på olika sidor som denna, blocket samt massvis med lappar i området i 6 dagar, och under den tiden så hörde tre personer av sig. Samma dag som tidningsannonsen kom ut så hörde 9 personer av sig!

Och även anmäla henne borta hos polisen på 11414 är viktigt. Det var just så jag fick tillbaka min katt, även om den tyvärr var avliden.

martdat
4/5/14, 6:52 AM
#2

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: