Annons:
Etikett064-kungsbacka
Läst 2764 ggr
Paddan88
2014-03-18 16:21

KUNGSBACKA FÖRLANDA SVARTVIT HANKATT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HARRY HAR RYMT!

Det som inte fick hända har hänt. Harry som nyss flyttade till förlanda och ännu inte knutit några band till oss tvåbeningar smet ut den 15/3 2014. Han är 8 månader gammar och ännu ej kastrerad eller id märkt.

Harry är skygg mot människor han inte känner men väldigt nyfiken och kontaktsökande mot hundar och katter. Antagligen sitter han och trycker någonstans. Om man bara lyckas fånga honom så är harry hanterbar och har aldrig bitit någon. Han är född som hemlös så risken fins att han snabbt förvildas. Harry är otroligt saknad av sin nya matte och vi gör allt vi kan för att få in honom i tryggheten igen.

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Annons:
Paddan88
2014-03-18 16:22
#1

Han smet vid förlanda kyrka

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

spidey
2014-03-18 16:30
#2

Har mkt släkt i förlanda, jag smsar dem och ber dem hålla ögonen öppna!

Paddan88
2014-03-19 09:32
#3

Tack så mycket det vore jättesnälltom de håller utkikt

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

martdat
2014-03-19 15:17
#4

samlade tipps http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

 Vore bra om ni kan få ut en fälla fortast möjligt . lycka till

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
2014-03-19 15:27
#5

"Tapetsera" området  där han försvann med efterlysningslappar försedda med avrivningsremsor med ägarens mobilnr så allmänheten lätt kan ringa om man ser eller hör något. Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta via just en lapp i brevlåda. Be omkringboende kolla så han inte blivit instängd i förråd m m. Han är väl anmäld försvunnen hos polisen, om inte ring 114 14. Fortsätt leta aktivt ute efter honom. Vad man gör den första tiden kan vara helt avgörande. ❤️

Paddan88
2014-03-20 15:57
#6

#5 både jag och ägaren letar flera gånger per dag. Hon är även ute med ficklampa och letar 1-3 gånger per natt. Harry är polisanmäld och jag har satt upp en lapp med både mina och ägarens kontaktuppgifter på den lokala anslagstavlan. Jag har även knackat dörr och visat bilder på Harry till alla husen runt omkring och bett våra grannar hålla utkik. Imorgon tänkte jag cyckla runt till bondgårdarna och göra samma sak. Än så länge verkar han inte ha lämnat området för en vän till ägaren såg honom springa över vägen vid mitt hus vid tio tiden i går morse.

#4 tack jag bifogade länken till ägaren. Fälla kommer till helgen om jag förstod det rätt på henne.

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Annons:
Uppkatten
2014-03-20 20:03
#7

Försök etablera en matningsplats. Blir han van att komma och äta på ett och samma ställe varje dag så kan man så småningom ställa en fälla där (om det skulle behövas). Men det är viktigt att du börjar mata så att han inte lämnar närområdet p g a hunger. Ställ även ut vatten. Prova med att ställa ut mat på flera ställen till att börja med och se om du "får napp" någonstans. Fortsätt mata där Någon äter. Ställ alltid ut maten på kvällen, ställer du ut mat dagtid så kommer fåglarna att ta den. Använd gärna foder som du vet att han tycker om och som luktar mycket (t ex tonfisk). Ställ maten lite skyddat, t ex invid en husvägg eller i ett buskage. Det är viktigast att leta i skymning, mörker, gryning. Så dags är katter lite extra aktiva och modiga. Det viktigaste sökområdet just nu är 400 meter i varje riktning sett från där han försvann. Förmodligen finns han kvar betydligt närmare än så fortfarande. Men matning är alltså det viktigaste just nu! Matar du nära ett bostadshus (t ex utanför ett fönster) och vill ha lite koll på om någon kommer och äter så ställ en s k babywatcher vid matkoppen. Då hör man när någon äter och kan kika ut genom fönstret och se vem det är. Svarta katter är svåra att se i mörkret. Lägg t ex ett vitt badlakan under matkoppen så ser man katten bättre när den kommer för att äta.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: