Annons:
Etikett181-uppsala-city
Läst 4300 ggr
Animustassar
3/2/14, 10:10 PM

Ägaren funnen Uppsala Blåtabby med halsband

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp Misse hitta hem! Sitter och trycker mot porten på täljstensvägen 16B, Eriksberg, Uppsala… Mager, kön okänt, tillåter ej att bli tittad i örat så vet inte om den är öronmärkt, slår med klorna när man försöker plocka upp hen men annars kelig och social… Blå/rosa/lila glittrigt halsband med pingla, inga ägaruppgifter… Hen fryser och är hungrig!!!

// Jenny and the tassiliciousCool

Annons:
Animustassar
3/2/14, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

bild två på hen

// Jenny and the tassiliciousCool

Shelsy
3/2/14, 10:17 PM
#2

Ni kan inte släppa in katten i porten så länge eller om ni har möjlighet, på något sätt, att ta in henne/honom i er lägenhet - om ni bor i den porten.

Animustassar
3/2/14, 10:22 PM
#3

jag har försökt… Hen följer snällt in i trapphuset men hen har strykit runt ett tag och gjort av sig i trapphuset och är inte så populär… Hade det gått att lyfta upp Hen så hade jag tagit med Hen in till mig… men eftersom hen inte tillåter det så skulle jag öppna dörren till lägenheten så skulle Hen springa rakt in i famnen på mina två katter jag redan har= slagsmål… Det vill jag inte riskera…

// Jenny and the tassiliciousCool

Shelsy
3/2/14, 10:26 PM
#4

Hm… Jag förstår. Du har ingen bur?

Animustassar
3/2/14, 10:40 PM
#5

nej ingen hel tyvärr…

// Jenny and the tassiliciousCool

martdat
3/3/14, 7:44 PM
#6

sätt upp lappar i alla portarna ikring och knacka på hos folk o fråga. troligen bor den ju i närheten och någon bör känna ijen det .

 här är fler tipps http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Uppkatten
3/3/14, 10:01 PM
#7

Jag har varit i kontakt med Uppsala katthem/Föreningen Samvetet. De har hört talas om den här katten från flera håll och kommer att försöka kolla upp den inom kort.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Animustassar
3/4/14, 1:31 PM
#8

Uppdatering:

Hen var fortfarande kvar ute på gården igår och jag ställde ut torrfoder och vatten. Hen tillåts sig fortfarande inte att bli upplyft (jag har egna katter så att bra släppa in hen i min lägenhet hade varit för stor risk för kattslagsmål) Idag har jag inte sett till hen men jag har hört av mig till polisen som inte ens visste vad en blåtabby var så fick säga grå randig. vilket gav en träff på ungefär 30 katter men ingen med glittrigt halsband vid försvinnandet. Ska hålla utkik efter Hen under dagen så får vi se om lilla vännen dyker upp.

// Jenny and the tassiliciousCool

Uppkatten
3/9/14, 10:44 PM
#9

Föreningen Samvetet kollade upp detta och katten visade sig ha en ägare samt en kattvakt i närområdet, enligt de besked jag har fått.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: