Annons:
Etikett048-ystad
Läst 7913 ggr
Lena
2014-01-05 09:21

HEMMA Ystad: Upphittad Hemlös katt

Kopierar ett inlägg från Hittekatter iFokus: Länk till ursprunglig tråd. Gäller katt som verkar hemlös och som håller till på en återvinningsstation i Ystad

Hej,

jag skriver detta inlägg efter att idag, lördag, varit på en återvinningsstation i Ystad för att kasta lite skräp. Där träffade jag en liten underbar varelse som lever ett farligt liv. Denna katt balanserade nyfiket uppe på kontainern som jag skulle slänga mina saker i. Om katten ramlat ned i kontainern hade den inte kunnat ta sig upp igen. Om ingen upptäckt hade sedan folk hunnit kastat fönster, möbler och Gud vet vad över katten. Jag lyfte ned den på marken utan problem, oj så lätt den var. Katten verkar tam och sökte sig mot mig hela tiden. Jag gav den lite torrfoder som jag alltid har med mig i bilen. Personalen sa att katten kommit dit för några dagar sedan och att jag kunde ta den om jag ville ha den. Vi har nu tre förre detta hemlösa i vår lägenhet och har inte utrymme för flera. Denna katt verkar ha en potential att bli en underbar innekatt om den fick komma till ett hem innan den helt förvildas. Jag glömde tyvärr kolla om det är en hona eller en hane….när jag körde därifrån balanserade katten på kontainern igen…bilden nedan visar katten med kontainrar i bakgrunden…

Troligtvis är den mycket lätt att lyfta in i en transportbur….

Eventuellt kan jag kanske fånga in katten och leverera inom rimligt avstånd från Ystad.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[MissKittyKatt]
2014-01-11 16:16
#1

Du kanske kan ta den till ett  katthem.

Lena
2014-01-12 10:47
#2

Jag bor tyvärr i en annan del av landet. Kan dock lämna glädjande besked vad gäller denna kisse. Vi spred nödropet även på Facebook och gruppen Efterlysta Djur organiserade upp så att kissen blev hämtad på soptippen och sedan hamnade i jourhem. Det var en ca 1 årig okastrerad hankatt som inte var ID-märkt. Inte heller polisanmäld som förvunnen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2014-01-17 18:40
#3

Katten är i det tillfälliga jourhemmet. Det har dock blivit problem då katten inte går ihop med familjens hund och andra katter. Ägaren har inte gått att hitta. Kissen skulle därför behöva komma till någon som kan ge den en mer permanent placering.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: