Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 7607 ggr
MonLag35
12/9/13, 3:05 PM

Skåne Snuffe Svart och vit han katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snuffe vår älskade katt är försvunnen sedan länge. Han är en svart och vit han katt. Han är korthårig med små vita strumpor på framtassarna, en lite längre strumpa på höger tass. Vid försvinnandet bodde han i trakterna kring Lund. Snuffe är kastrerad samt är chipmärkt. Snälla, om någon har sett honom, var snälla och hör av er. Det är så hemskt att inte veta hans öde. Belöning utlovas!
Vi är Michelle 0709 628523 eller Monica 0727 264507

Annons:
annebeate
12/9/13, 3:19 PM
#1

Förstår att ovissheten är hemsk. Han är väl anmäld försvunnen hos polisen? Om inte ring 114 14. Vore bra att veta närmare var han försvann eller när. Det kan finnas personer här eller på andra kattsajter som själva bor där eller känner någon som bor där. Har ni lagt lappar i brevlådor där han försvann? Flera katter har kommit tillrätta via just en sådan lapp. Be KKS och Kattjouren att lägga ut en SOS Akut Efterlysning. De sajterna når ut till mängder av läsare varje dag.Bra att ange hittelön för då förhoppningvis håller man utkik lite extra.

MonLag35
12/18/13, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej!

Tack för ditt svar. Och även goda råd. Förlåt att jag inte svarat innan.

Saken är den om lille Snuffe, han är min dotters katt. Och hon var tvungen att resa över till England för att ta hand om sin far, som är engelsman. Det var inte meningen att hon skulle stanna så länge, som hon gjorde. Hennes pappa hade blivit lurad på mycket pengar och misskött, fel diagnostiserad m.m. Så hon fick säga upp sin lägenhet i Malmö och vara hos sin far och faktiskt strida för honom. Jag passade Snuffe först i hennes lägenhet, men tyvärr och jag säger tyvärr, kunde jag inte ta hem honom till migsjälv, då min make är allergisk mot kattor och hundar. Annars hade jag mer än gärna tagit hand om honom under den tiden, som min dotter var i England. Så en god vän till henne, som bor i Lund tog hand om honom så länge. Nu kom hon tillbaks, fått sin pappa med sig hit.  Så ringer hon till personen i fråga, som skulle passa Snuffe. Då säger han att Snuffe bara försvann  för två år sedan. Det var ju ungefär, när han skulle ta hand om honom. Han fick även betalt för det. Och han har inte meddelat detta till henne, ej heller anmält det till polisen. Utan bara  mailade," Kanske han var död eller någon har tagit hand om honom". Så man undrar. Snuffe var gammal, men vid en helt fantastisk vigör enl vetrinären, som chipmärkte honom och han fick även ett pass. Min dotter hade nämligen tänkt att ta över honom till England eftersom allt drog ut på tiden. Men han hade då fått sitta 3 timmar i ett bagage utrymme innan planet skulle gå och sedan i bagage utrymmet på planet och en massa strul innan hon fått ut honom. Det är  helt andra regler i England. Inte något som överensstämmer med EU. Då han var rätt gammal,tyckte vi det var synd om honom. Han var livrädd bara att åka bil. Och lite trodde vi att det skulle ta sådan tid.  När vi nu fick reda på detta med att han försvunnet, har jag försökt på alla vis att sätta ut honom på olika sajter och med telefonnummer. Men inget svar. Hade man bara vetat, om han hade fått ett bra hem eller att han inte finns mer. Men vi vet ju ingenting. Och hade vi fått veta från början att han var försvunnen ( om det nu var sanning) hade jag satt igång allt detta, som jag gör nu.

Som du förstår, lika med alla som älskar djur, är vi helt förtvivlade. 

Än en gång tack för att du skrev. Det uppskattas mycket. 

Med Vänlig hälsning

Monica Lagerwall

monica.Lagerwall@gmail.com

MonLag35
12/18/13, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej!

Se ovan!

Jag lägger in en bild igen av Snuffe,

Tel. 040/262530 eller  0725264507

MVG

Monica Lagerwall

monica.lagerwall.gmail.com

MonLag35
12/18/13, 8:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är en till bild av Snuffe.

Tel. 040/ 262530 eller 0727264507

Vi saknar honom och älskar honom!!

Uppkatten
12/18/13, 10:14 PM
#5

Jag kan inte alls det här med vad som gäller för att få pass till en katt o s v, men min fundering är:

Hade ni registrerat Snuffe i något av de svenska id-registren (SKK eller SVERAK)? D v s gick NI att hitta om Snuffe kom in till polisen eller till ett katthem?

Det händer ju då och då (inte helt sällan dessvärre) att katter är chipmärkta men inte registrerade. Och kommer en sådan katt in till t ex ett katthem kan man inte göra mkt annat än att efterlysa ägaren och - om ingen ägare hittas - försöka hitta ett nytt hem till katten.

Om jag var ni så skulle jag:

1) Lägga ut en annons på Blocket (om det inte redan är gjort). Var noga med att tala om hur länge sedan det är som Snuffe försvann!

2) Anmäl till id-registret att han är försvunnen (om han är registrerad och detta inte redan är gjort).

3) Om han inte är/varit registrerad i ngt id-register skulle jag också kontakta närbelägna katthem och fråga om de har fått in honom någon gång under den här tiden. De kan sannolikt inte lämna ut namn etc på ev. nya ägare, men de borde kunna bekräfta OM han har blivit omplacerad genom deras försorg.

4) Annonser i lokaltidningen är alltid bra, eller ännu hellre om ni kan få en journalist att nappa på er berättelse och skriva om ert sökande.

5) Är han inte registrerad sedan tidigare kanske ni kan registrera honom nu i efterhand?

6) Har ni sökt på hans chipnummer i registren? Vet inte om en ev. ny ägare skulle kunna vara registrerad på hans ursprungliga chip-nummer??? Alla kattägare sätter dock inte ut sina ägaruppgifter så att de finns tillgängliga för var och en på nätet, men id-registret kan ha ytterligare uppgifter om man ringer dit! Kolla upp detta!

7) Det finns också div facebook sidor där man kan efterlysa katter - testa även dessa!

Hur gammal är Snuffe i dag, om han ännu lever?

Förstår verkligen att ni skulle behöva få veta vad som hänt honom! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
12/18/13, 10:19 PM
#6

Så ledsamt och upprörande att läsa att denna "vän" inte berättat vad som hänt. Har ni Snuffes  chipnr eller kan få fram det från den veterinär som satte in det? Har ni chipnr så kolla med Svenska Kennelklubben och Sverak ifall någon anmält honom dit under senare år. Ifall ni har eller kan få fram Snuffes chipnr  hade jag också kontaktat veterinärer runt om i Lund-Malmö och efterhört om  de via chipnumret kan få fram om de haft inne honom för behandling eller annat. Chipnr står kanske i passet?

Jag hade också satsat på en annons i Sydsvenskan med bild på honom.

Annons:
martdat
12/19/13, 10:13 AM
#7

2 nä men fy vad dåligt av kattvakten. sådana vänner klarar man sig utan.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
12/21/13, 7:01 PM
#8

ja hoppas verkligen att ni får veta vad som hänt…. så dåligt gjort att inte berätta..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MonLag35
12/23/13, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej!

Tack så jätte mycket för era vänliga inlägg. Det finns mycket 

snälla människor. Det märker man. Jag är djupt tacksam för alla som engagerar sig.

Hälsningar

Monica Lagerwall

Upp till toppen
Annons: