Annons:
Etikett082-västervik
Läst 5502 ggr
_Kris_
2013-11-12 21:39

KATT BORTA TINDERED nära Gamleby

Hej! Min Farmors katt Putte smet från bilen när hon stannade för en rastpaus i Tindered nära Gamleby 2/11-2013 påväg till Stockholm. Putte är en bondkatt, han har en oregelbunden vit-svart teckning, mest vit. Han hade inget halsband på sig när han försvann. Han är otroligt saknad så hör gärna av er om ni tror att ni sett honom! //Kristina

Jag har tyvärr inte lyckats få tag på en bild på honom, men lägger till den när jag har det!

Annons:
Djurälskaren87
2013-11-12 23:01
#1

hej!

är han chipmärkt?

annebeate
2013-11-13 14:11
#2

Tindered är vid Västervik. Trafikverket har en rastplats i Tindered Är det  vid den rastplasten Putte försvann? Där ska vara öppet året om. Ni har väl i så fall  information om Puttes försvinnande uppsatt där liksom i området omkring.  Området borde "tapetseras" med lappar. Locka med hittelön.  Också så viktigt att på plats leta där.

Han är väl anmäld försvunnen hos polisen, ring annars 114 14.

martdat
2013-11-14 06:42
#3

samlade tipps http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

Viktigt att leta mycket och omgående i området där han försvann. även nattetid och  tidig gryning då han kan vara rädd och gömma sig dagtid,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

_Kris_
2013-11-15 17:31
#4

Tack för svar och alla tips!

Det jobbiga i situationen är att vi inte känner någon i närheten och farmor var bara på genomfart (bor utanför Stockholm). Hon har ringt och polisanmält och jag vet att hon har kontakt med personal på rastplatsen. Vi ska försöka se till att få upp lappar så snart det går. Hoppas verkligen att han stannar kvar i området. Jag tror tyvärr inte att han är chipmärkt..

annebeate
2013-11-15 21:19
#5

Förstår att det är bekymmersamt eftersom din farmor bor i Stockholm. Har ni ingen släkting som bor på rimligt avstånd från rastplatsen eller någon bekant? Även om det är en bit att köra skulle väl någon kunna hjälpa till. Eftersom det redan gått över 14 dagar nu så brådskar det verkligen att få upp lappar. Att sända en efterlysningslapp till personalen på raststället att sätta upp måste ju kunna ske omedelbart. Bra om ni har med en bild på Putte på lappen och även lockar med hittelön. Ju längre tid som går ju svårare kan det bli att finna honom. Dessutom allt kallare nu. Hoppas så ni kan få igång sökandet efter honom.

_Kris_
2013-11-16 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tyvärr har vi ingen släkt i närheten , men nu har lyckats få djurskyddet att ställa ut en kattfälla och förhoppningsvis fungerar det. Jag kommer att vara på genomfart i veckan så vi ska försöka få upp så mycket lappar som möjligt! Tur att det är en mild vinter än så länge. Jag har tyvärr inte någon bild på honom men bifogar en bild på en katt som är lik Putte.

Annons:
martdat
2013-11-17 10:11
#7

bra ni får hjälp med fälla. bara den vaktas så inte kissen skadar sig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: