Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 2537 ggr
PogoPedagog
2013-11-12 21:00

Götene, Sköldpaddshona vill hem

Idag kom en väldigt hungrig ungkatt till oss i Götene. Väldigt kelig. Sköldpaddsfärgad, grå, brun och mycket vitt.

Får gärna stanna här om ingen ägare hittas.

Annons:
Djurälskaren87
2013-11-12 23:01
#1

har du någon bild lägg gärna upp, sedan kontakta polisen och anmäl att ni hittat en katt om ev ägare ringer dom så vet dom ju, sen också kolla om den är chipmärkt.

fint att ni tog in den

martdat
2013-11-14 06:45
#2

anmäl alltid upphittad hos polisen,. vill du behålla den så överlåts den på sig efter tre månader om ingen ägare hörts av . och kolla efter chip. måste göras med chipläsare och görs gratis hoss tex veterinär.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
2013-11-14 06:45
#3

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MSH
2013-11-14 09:04
#4

Har ni ngn bild? Saknar en sköldpadda med mkt vitt.

PogoPedagog
2013-11-14 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har tyvärr bara den här usla bilden. Kameran ville inte samarbeta alls och inte katten heller:) Den är iaf inte öronmärkt.

#4 Var bor du?

Uppkatten
2013-11-17 06:39
#6

Finns vissa likheter med MSHs katt men såvitt jag kan bedöma så är det inte hon. Kocka försvann från Kolmården för 1½ år sedan, men hör hemma i Stockholm. Katter kan dock dessvärre ta sig långt om de t ex liftar med en bil/ett släp. Därför söks Kocka i hela landet. Kocka är chipmärkt och registrerad och har större färgade fält på kroppen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
PogoPedagog
2013-11-17 09:24
#7

Nej jag är dessutom ganska säker på att det är en katt född i år. Vi letar vidare.

MSH
2013-11-21 20:39
#8

Tack! och Tack Uppkatten! Vi letar väl vidare då…..

Uppkatten
2013-11-21 20:55
#9

Jaa MSH, vi letar vidare!!!❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
2013-11-21 22:10
#10

Visst MSH är vi observanta så snart  det skulle kunna vara lilla Kocka.

MSH
2013-12-02 14:20
#11

Tack så mycket! 

Lilla Kocka, nu har vi letat länge……..

Marr
2013-12-02 19:47
#12

Bor utanför Götene och har haft ett par katter här som jag vidarebefordrat till djurskyddet Töreboda. Då ingen varit intresserad att hitta sin lille vän.

Hoppas det löser sig av sig självt och att någon känner igen sig och ringer er inom kort.

Gött att höra att hon får stanna om ingen nappar. Fina människa!🌺

Lägger dock det här på minnet och frågar de kattägare jag träffar. Kanske har hon det bättre hos dig/er rentutav? Fast någon kan ju sitta hemma och vara ledsen och sakna sin katt något hemskt…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

PogoPedagog
2013-12-02 19:53
#13

Ja hör dig gärna för. Det finns dock en liknande katt som försvunnit från Götene som heter Tiger och denne har vi redan konstaterat att det inte är. 

Hon är så himla trevlig och fin, bra jägare, så nu hoppas jag faktiskt att ingen hör av sig:P Men vi letar såklart fortfarande.

Annons:
Marr
2013-12-02 20:09
#14

Kan tänka mig att ingen hör av sig för katter står tyvärr inte så högt i denna länsdelen heller. Dom klarar sig säger man. Skitsnack rent ut sagt! Gör mig så lessen att höra sånt bonnasnack. För det finns ju inga bondgårdar kvar snart där katter kan få en fristad med möss och råttor och tak över huvet, för att överleva…

Hade en katt här för exakt ett år sen som jag blev fullständigt förälskad i. Han var skadad, okastrerad, hungrig och fullständigt bedårande och otroligt vacker. Hade jag inte haft 4 stycken innan så hade han fått stanna, men gick till djurhemmet och familjen som tog honom blev fullständigt förälskade i denne kille. Jag saknar honom något hemskt, men han har det ju bra nu…

Ifall jag skulle sakna någon av mina katter skulle jag annonsera tills jag vore ruinerad. Sen skulle jag låna pengar för att kunna fortsätta annonsera…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: