Annons:
Etikett093-borås
Läst 6147 ggr
Djurälskaren87
2013-11-08 13:27

Borås Hindås har någon sett zorro!!!

hej! Min pappas katt zorro försvann för ca 3 årsedan nu men vi har inte släppt att han bara försvann och vi saknar honom otroligt. Vi satte upp lappar och annonserade utan svar, men la aldrig ut annons här så varför inte.

Zorro var ca två år när han försvann, han hade halsband på sig(om den inte ramlat av) och han är helvit med oranga fläckar, han är väldigt lång och smärt i kroppen lite som en siames. Han är lite blyg mot främmande men ändå väldigt tam. Han försvann 2008 hösten i hindås.

Har någon sett en liknande katt eller vet något så pma mig!

vi tänker på honom fortfarande och vill bara veta vad som hänt honom

Annons:
Djurälskaren87
2013-11-08 13:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Zorro Obs! Tänk på att han nu är 7 år på denna bilden var han närmare ett

Djurälskaren87
2014-01-22 11:04
#2

Kan ha sett honom idag precis utanför min port. Hamn inte fota den men var super lik…

annebeate
2014-01-22 18:32
#3

Då dags för att sätta upp nya lappar i området där du bor. Försvann han i samma område?

Djurälskaren87
2014-01-22 18:48
#4

3# nej det är flera mil från där han försvann och hit

annebeate
2014-01-22 22:33
#5

Med tanke på så lång tid han varit borta så inte omöjligt att det var han. Ingen dussinkatt utseendemässigt. Jag hade absolut satt upp lappar där du bor. Locka med hittelön. Han är väl anmäld försvunnen hos polisen. Om inte ring 114 14.

Djurälskaren87
2014-01-23 13:06
#6

5# vi anmälde honom försvunnen då när han försvann men han är tyvärr inte chipmärkt:( inte sett honom ngt mer nu:( men ska skriva ut. Sätta upp lappar!!! Minns inte om den katten jag såg hade vit eller orange svans annars var den kopia av Zorro färg mässigt!

Annons:
annebeate
2014-01-23 15:45
#7

Hoppas så ni finner honom. En sak är säker att man aldrig ska ge upp hoppet! Kolla med polisen så anmälan ligger kvar. Har ni annonserat i lokaltidningen? Någon kan ha tagit hand om honom. Bra att också ligga kvar på olika kattsajter. Be tex KKS och Kattjouren att lägga in en efterlysning på deras facebook.

Djurälskaren87
2014-01-28 14:55
#8

Jag har nu sett katten igen alldeles nyss. Är nästan säker på att det är Zorro nu. Exakt samma teckning och gröna ögon. Den är dock skygg. Höll sig gömd under en bild jag försökte locka men den satt blixt stilla. Följde efter den lite för ville kartlägga vart den brukar hålla sig. Den är i detta området iallfalö. Tror dock någon matar honom eller äger den då den hade väldigt fin köar blick och bra i hull o päls. Bad mon granne som också sett till denna katt gra gånger hålla utkik och hon skall försöka fånga den o se pm den är kastrerad. Skall sätta upp lappar ikväll på Zorro o se om ngn hör av sig om det är deras katt

annebeate
2014-01-28 20:43
#9

Underbart att du sett katten igen!  Hoppas nu på snar infångning och bekräftat att det är Zorro. 🙂

Djurälskaren87
2014-01-29 10:16
#10

Satt upp lappar nu får hoppas ngn hör av sig inom en vecka annars blir de nfågning. Kan låna av en underbar tjej från fb

Upp till toppen
Annons: